Giesbers Retail presenteert vriendinnen van Wibra
- Food-en-retail
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Case StudyStorytellingWinkelen
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Peter van Woensel Kooy
Giesbers Retail heeft voor haar nieuwe klant Wibra een merkcampagne ontwikkeld. Centraal in de nieuwe campagne staan Anne en Fedoua, de vriendinnen van Wibra. Zij spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercials.
Het is de eerste keer in haar 65-jarig bestaan dat Wibra op televisie adverteert. 'Onze positionering en pay-off zijn vernieuwd en ook steeds meer winkels krijgen een nieuwe uitstraling. Daar past ook een nieuwe mediastrategie bij', zegt Sander Span, marketing & communicatie manager Wibra.
De vriendinnen Anne en Fedoua vertegenwoordigen de twee doelgroepen waar Wibra zich op focust: de held(in) van het gezin die van minder meer weet te maken en de koopjesjager die het trendy assortiment van Wibra ontdekt. '“Wibra is een enorm sterk merk. Iedereen boven de 35 kent het. Dat is een mooi vertrekpunt. Nu gaan we laten zien dat Wibra met zijn tijd is meegegaan en een mooi en verrassend assortiment heeft', vertelt Floris Cornelissen, Executive Creative Director van Giesbers Retail.
Naast de tv-commercials ontwikkelde Giesbers Retail een aangescherpte merkstrategie. De eerste (korte) commercials zijn al op tv, ook voor volgend jaar staat een serie commercials gepland waarin we verder kennis gaan maken met de vriendinnen van Wibra. Meer over Wibra staat hier. Bekijk film 1 hieronder en film 2 via deze link.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Wibra
verantwoordelijk bij Wibra: Sander Span en Wim Smit
bureau: Giesbers Retail
creatie: Floris Cornelissen
accountmanager: Anne van Venrooij
productie: Hippo Content Creators
regie: Lotte Milder
producer: Kate Ubbink
line producer: Jasper de Bruin
editor: Gideon Hornberger
WIBRA-HOMEDECO from Hippo Content Creators on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers