Giesbers Retail presenteert vriendinnen van Wibra

- Food-en-retail
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Case StudyStorytellingWinkelen
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Peter van Woensel Kooy
Giesbers Retail heeft voor haar nieuwe klant Wibra een merkcampagne ontwikkeld. Centraal in de nieuwe campagne staan Anne en Fedoua, de vriendinnen van Wibra. Zij spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercials.
Het is de eerste keer in haar 65-jarig bestaan dat Wibra op televisie adverteert. 'Onze positionering en pay-off zijn vernieuwd en ook steeds meer winkels krijgen een nieuwe uitstraling. Daar past ook een nieuwe mediastrategie bij', zegt Sander Span, marketing & communicatie manager Wibra.
De vriendinnen Anne en Fedoua vertegenwoordigen de twee doelgroepen waar Wibra zich op focust: de held(in) van het gezin die van minder meer weet te maken en de koopjesjager die het trendy assortiment van Wibra ontdekt. '“Wibra is een enorm sterk merk. Iedereen boven de 35 kent het. Dat is een mooi vertrekpunt. Nu gaan we laten zien dat Wibra met zijn tijd is meegegaan en een mooi en verrassend assortiment heeft', vertelt Floris Cornelissen, Executive Creative Director van Giesbers Retail.
Naast de tv-commercials ontwikkelde Giesbers Retail een aangescherpte merkstrategie. De eerste (korte) commercials zijn al op tv, ook voor volgend jaar staat een serie commercials gepland waarin we verder kennis gaan maken met de vriendinnen van Wibra. Meer over Wibra staat hier. Bekijk film 1 hieronder en film 2 via deze link.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Wibra
verantwoordelijk bij Wibra: Sander Span en Wim Smit
bureau: Giesbers Retail
creatie: Floris Cornelissen
accountmanager: Anne van Venrooij
productie: Hippo Content Creators
regie: Lotte Milder
producer: Kate Ubbink
line producer: Jasper de Bruin
editor: Gideon Hornberger
WIBRA-HOMEDECO from Hippo Content Creators on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- [column] Dit zijn dé foodtrends van 2023: wat ligt er komend...
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts... 30-01-2023
- Picnic mikt op prijsverlaging via... 30-01-2023
- Unilever benoemt Hein Schumacher als... 30-01-2023
- inzamelingsactie Albert Heijn en... 30-01-2023
- Domino's komt met hit tijdens... 27-01-2023
- Rogier de Bruin nieuwe ECD van ACE27-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day