Giesbers Retail presenteert vriendinnen van Wibra
- Food-en-retail
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Case StudyStorytellingWinkelen
- 17 nov 2021 @ 17:27
- Peter van Woensel Kooy
Giesbers Retail heeft voor haar nieuwe klant Wibra een merkcampagne ontwikkeld. Centraal in de nieuwe campagne staan Anne en Fedoua, de vriendinnen van Wibra. Zij spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercials.
Het is de eerste keer in haar 65-jarig bestaan dat Wibra op televisie adverteert. 'Onze positionering en pay-off zijn vernieuwd en ook steeds meer winkels krijgen een nieuwe uitstraling. Daar past ook een nieuwe mediastrategie bij', zegt Sander Span, marketing & communicatie manager Wibra.
De vriendinnen Anne en Fedoua vertegenwoordigen de twee doelgroepen waar Wibra zich op focust: de held(in) van het gezin die van minder meer weet te maken en de koopjesjager die het trendy assortiment van Wibra ontdekt. '“Wibra is een enorm sterk merk. Iedereen boven de 35 kent het. Dat is een mooi vertrekpunt. Nu gaan we laten zien dat Wibra met zijn tijd is meegegaan en een mooi en verrassend assortiment heeft', vertelt Floris Cornelissen, Executive Creative Director van Giesbers Retail.
Naast de tv-commercials ontwikkelde Giesbers Retail een aangescherpte merkstrategie. De eerste (korte) commercials zijn al op tv, ook voor volgend jaar staat een serie commercials gepland waarin we verder kennis gaan maken met de vriendinnen van Wibra. Meer over Wibra staat hier. Bekijk film 1 hieronder en film 2 via deze link.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Wibra
verantwoordelijk bij Wibra: Sander Span en Wim Smit
bureau: Giesbers Retail
creatie: Floris Cornelissen
accountmanager: Anne van Venrooij
productie: Hippo Content Creators
regie: Lotte Milder
producer: Kate Ubbink
line producer: Jasper de Bruin
editor: Gideon Hornberger
WIBRA-HOMEDECO from Hippo Content Creators on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management