Social media innovatief ingezet door de foodservice-sector
- Food-en-retail
- 14 dec 2021 @ 08:08
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 14 dec 2021 @ 08:08
- Peter van Woensel Kooy
Om de merkbetrokkenheid bij de geplaagde horeca te stimuleren onder jongeren, die vaker online kochten en thuisbezorgde maaltijden, zet restaurantketen Vapiano samen met marketingbureau Superminds in op gamification.
Dat gebeurt via social media.
AR-filter van Vapiano
Superminds ontwikkelde in opdracht van wereldwijde restaurantketen Vapiano onlangs een succesvolle social AR game: The Vapiano Slurp Game. Middels een filter moesten spelers zo veel mogelijk pastaslierten opslurpen. Door hun score te delen met de hashtag #SlurpToWin maakten spelers automatisch kans op een jaar lang gratis maaltijden bij een Vapiano-restaurant in eigen land.
De AR-filter is ontwikkeld door Superminds uit Vught. Zij implementeerden in het spel alle kernwaarden van Vapiano: vakmanschap, saamhorigheid, authenticiteit en fun. Superminds heeft hiermee een campagne uitgedacht en ontwikkelt welke Vapiano letterlijk met hun fanbase verbindt.
Klein bureau werkt met grote spelers
De AR-filter van Vapiano was een groot succes en werd onlangs uitgelicht in een internationaal artikel van The School of Hospitality & Tourism Management, waar ook de gamification van bedrijven als McDonalds en KFC werden aangehaald.
'Een eervolle prestatie voor een nog onbekend marketingbureau uit Nederland', aldus het bureau zelf. Inmiddels is ook de tweede AR-filter voor Vapiano een feit; de Pasta Head Festive Filter voor Facebook. Met deze filter speelt Vapiano in op de feestmaand en de populariteit van face filters. Dankzij de filter heb je in een handomdraai een hoofd vol pastakrullen of een kapsel van spaghettislierten. Een face filter is een perfecte manier om met name de online generatie aan je merk te binden.
Superminds: creatief met resultaat
'Als marketingbureau in merkbeleving werkt Superminds als creatieve partner voor onder andere internationale opdrachtgevers zoals Tarkett, Acer en Vapiano. Superminds opereert op het snijvlak tussen creativiteit en data. Hun concepten zijn altijd verzekerd van waarde en leveren aantoonbaar de beoogde resultaten. Superminds werkt doelgericht en streeft naar langdurige samenwerkingen.'
(bron: Superminds)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- #SlurpToWin
- jongeren
- socials
- Superminds
- Vught
- maaltijden
- horeca
- stimuleren
- bureau
- merk
- online
- foodservice
- gamification
- Vapiano
- thuisbezorgd
- restaurantketen
- marketing
- betrokkenheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management