Festival Defqon 1 brengt eigen supplementenlijn uit

Festival Defqon 1 brengt eigen supplementenlijn uit
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2022 @ 10:59
  • 9058 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementFoodMarketing

Het grootste hard style festival ter wereld 'Defqon 1 Weekend Festival' brengt vandaag haar eigen Warrior Workout supplementenlijn uit. De lijn volgt na de succesvolle introductie van de Warrior Workout, een fysiek oefeningsprogramma.

Tijdens dit programma doen duizenden festivalbezoekers op de zaterdagochtend van Defqon 1 samen een workout. Het concept is de afgelopen jaren naar eigen zeggen een perfecte match gebleken met de muziek en de bezoekers van het meerdaagse festival, die zich in hun dagelijks leven veelal bezighouden met sporten, voeding en een gezonde levensstijl. 'De Warrior Workout supplementenlijn is ontwikkeld in samenwerking met XXL Nutrition, het snelst groeiende sportvoedingsmerk van Europa, en bevat een pre-workout en post-workout. Vanaf 12 mei 2022 zijn alle producten verkrijgbaar via www.q-dance.com/warriorworkout of www.xxlnutrition.com', vertellen de bedenkers van de aanvullende supplementenlijn nu.

Benen onder je lijf vandaan dansen
De Warrior Workout supplementenlijn bevat producten voor zowel voor als na intensieve inspanning. De Primal Energy Pre-Workout is gemaakt om vóór een work-out te consumeren en geeft de nodige energie om optimaal resultaat te behalen tijdens intensieve inspanning. De Primal Energy Pre-Workout is verkrijgbaar met en zonder cafeïne, in de smaken Orange Fruit en Red Fruit. Om het lichaam te helpen herstellen heeft de Warrior Workout supplementenlijn ook de  Recharge Post-Workout in de smaak Tropical Fruit ontwikkeld. Of het nu gaat om een bezoek aan de sportschool of de benen onder je lijf vandaan dansen op een festival, de Warrior Workout supplementen geven je de gewenste boost om het beste uit jezelf te halen en optimaal te herstellen van de intensieve inspanningen.

Jonas Schmidt, Creative Director van Q-dance: 'Vier dagen Defqon 1 is een serieuze aangelegenheid, je zou het bijna topsport kunnen noemen! Vandaar dat wij onze bezoekers supporten om fit te blijven met onze Warrior Workout en deze nieuwe gelijknamige supplementenlijn. We willen dat onze bezoekers in topvorm zijn en blijven! Zo komen we in de aanloop naar het festival met nieuwe 20-minuten full body work-out video’s, is er een fysieke gym op het festivalterrein en gaan we het Warrior Workout moment op zaterdagochtend tijdens het festival groots aanpakken. Kortom, genoeg redenen om samen met XXL Nutrition deze partnership voor de supplementenlijn aan te gaan en samen te streven naar de hoogste kwaliteit, zowel bij het sporten als op het festival.'

René van der Zel, CEO en founder van XXL Nutrition: 'Of wij Q-dance konden helpen met ontwikkelen en leveren van topkwaliteit supplementen voor het Warrior Workout concept? Jazeker, dat kunnen wij als geen ander! Echt een super mooie partnership tussen twee organisaties die beide bruisen van de energie en gaan voor innovatie en kwaliteit. Het ontwikkelen was ook een leuk traject met veel input en wensen vanuit het team van Q-dance. We hebben er veel tijd en aandacht in gestoken en zijn trots op het eindresultaat.'

Defqon 1 staat voor liefhebbers van de hardere dance-stijlen van over de hele wereld bekend als het hoogtepunt van het festivalseizoen en brengt jaarlijks meer dan 95.000 bezoekers uit 110 verschillende landen samen op het festivalterrein in Biddinghuizen. Dit jaar breidt de organisatie uit met een extra vierde dag op de donderdag, waarmee festival liefhebbers zich vier dagen lang kunnen onderdompelen in de wereld van Defqon 1. Om bezoekers klaar te stomen voor vier dagen feesten daagt Defqon 1 haar fans uit met de Get fit for Defqon 1-challenge. Bezoekers van het befaamde festival kunnen de producten uit de Warrior Workout supplementenlijn ook op het festival kopen en daarnaast vier dagen lang onbeperkt sporten in de Warrior Workout gym op het terrein. Fans die nog geen kaartje hebben bemachtigd kunnen de laatste beschikbare tickets kopen via www.defqon1.com.
(PvWK)

De supplementen uit de Defqon 1 Warrior Workout lijn zijn vanaf donderdag 12 mei 2022 verkrijgbaar  via www.q-dance.com/warriorworkout of www.xxlnutrition.com.

Over Q-dance
'Q-dance is ‘s werelds grootste organisator van hardstyle evenementen. Het Nederlandse bedrijf verwelkomt jaarlijks meer dan een half miljoen fans over hun diverse evenementen, zowel uit binnen- als buitenland. Sinds de oprichting in 1999 staat Q-dance met bekende festivals zoals Defqon 1 Weekend Festival, Qlimax, X-Qlusive Holland, Dominator en Qapital aan het voorfront van de industrie. De indrukwekkende stages, meeslepende shows, line-ups met de beste artiesten uit de scene en de enorme fanbase die Q-dance over de jaren heeft opgebouwd bewijzen dat de organisatie een ware pionier binnen de industrie is. Q-dance maakt deel uit van ID&T Group, die 70 evenementen onder één dak verenigt.'

(bron: Q-dance)

Over XXL Nutrition
'XXL Nutrition is een 100% Nederlandse bedrijf dat in 2004 is opgericht. In het 18 jarig bestaan is XXL Nutrition uitgegroeid tot het toonaangevende merk in sportvoeding/voedingssupplementen. XXL Nutrition staat bekend om de hoge kwaliteit producten en vele productinnovaties. Zo is XXL Nutrition een begrip geworden onder professionele en recreatieve sporters die alleen met het beste genoegen nemen.'

(bron: XXL Nutrition)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken