Verticale landbouwbedrijven tekenen eerste 'Vertical Farming Manifesto and Identity'
- Food-en-retail
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFoodMVO
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Ruim 20 toonaangevende verticale landbouwbedrijven ondertekenden in Brussel het eerste Vertical Farming Manifesto and Identity – twee gedurfde industrienormen.
Ze benadrukken de impact en bijdrage die de industrie van plan is te leveren om de huidige voedselsystemen te transformeren en op een duurzame, circulaire manier voedsel te leveren.
'Deze verticale landbouwbedrijven hebben zich gecommitteerd aan een Vertical Farming Identity Statement en Industry Manifesto. Een ongekend momentum in de sector om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame transformatie van wereldwijde voedselsystemen', meldt Ralph de Vries namens een der deelnemers Freight Farms, waar hij sinds een paar maanden in de board zit en de business Development voor Europa doet.
Het Vertical Farming Manifesto werd ondertekend op het Vertical Farming World Congress in Brussel (19-21 september 2022).
Groeiomgevuingen beheersen
De Vertical Farming Identity en het Manifest beschrijven de urgentie van het transformeren van huidige voedselsystemen en leggen uit hoe verticale landbouwsystemen significant kunnen bijdragen aan het ontwerpen van voedselsystemen die veerkrachtig en toekomstbestendig zijn, stellen de ondertekenaars. 'Door technologische innovatie ontkoppelt verticale indoor landbouw de voedselproductie van externe factoren zoals klimaat- of volksgezondheidscrises. Door de productie te lokaliseren en de groeiomgeving te beheersen, levert verticale landbouw pesticidenvrije producten op, verbruikt het aanzienlijk minder land en water en zijn er minder transportkilometers nodig. In de richting van het doel van de sector om de transformatie van voedselsystemen te stimuleren, streven de bedrijven ernaar hoge normen te stellen door zich aan te sluiten bij wereldwijd aanvaarde impactkaders.' Als voorbeelden worden het Science Based Targets-initiatief (SBTi), B Corp of de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties ( SDG's) genoemd. 'Bovendien zet de industrie zich in om continu te investeren in onderzoek en ontwikkeling om de technologie voor verticale landbouw te verbeteren en om nog slimmere en duurzamere voedselsystemen te laten groeien.'
Duurzamer voedselsysteem
'Freight Farms is opgericht vanuit het idee om een duurzamer voedselsysteem te bouwen. We zijn verheugd om samen te komen met andere marktleiders om deze formele verbintenis aan te gaan om te werken aan oplossingen voor een veerkrachtig mondiaal voedselsysteem. We erkennen dat geen enkel bedrijf een enkele oplossing kan presenteren; de industrie als geheel moet samenkomen om systemische verandering te bewerkstelligen.', voegt Rick Vanzura, CEO van Freight Farms, toe.
Meer over het initiatief en het Vertical Farming World Congress 2022 staat hier.
(PvWK)
foto: de ondertekenaars
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Ralph de Vries
- deelnemers
- Vertical Farming World Congress
- SDG'
- B Corp
- 2022
- Manifest
- Freight Farms
- Vertical Farming Identity
- SBTi
- Rick Vanzura
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers