Verticale landbouwbedrijven tekenen eerste 'Vertical Farming Manifesto and Identity'
- Food-en-retail
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFoodMVO
- 23 sep 2022 @ 11:31
- Peter van Woensel Kooy
Ruim 20 toonaangevende verticale landbouwbedrijven ondertekenden in Brussel het eerste Vertical Farming Manifesto and Identity – twee gedurfde industrienormen.
Ze benadrukken de impact en bijdrage die de industrie van plan is te leveren om de huidige voedselsystemen te transformeren en op een duurzame, circulaire manier voedsel te leveren.
'Deze verticale landbouwbedrijven hebben zich gecommitteerd aan een Vertical Farming Identity Statement en Industry Manifesto. Een ongekend momentum in de sector om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame transformatie van wereldwijde voedselsystemen', meldt Ralph de Vries namens een der deelnemers Freight Farms, waar hij sinds een paar maanden in de board zit en de business Development voor Europa doet.
Het Vertical Farming Manifesto werd ondertekend op het Vertical Farming World Congress in Brussel (19-21 september 2022).
Groeiomgevuingen beheersen
De Vertical Farming Identity en het Manifest beschrijven de urgentie van het transformeren van huidige voedselsystemen en leggen uit hoe verticale landbouwsystemen significant kunnen bijdragen aan het ontwerpen van voedselsystemen die veerkrachtig en toekomstbestendig zijn, stellen de ondertekenaars. 'Door technologische innovatie ontkoppelt verticale indoor landbouw de voedselproductie van externe factoren zoals klimaat- of volksgezondheidscrises. Door de productie te lokaliseren en de groeiomgeving te beheersen, levert verticale landbouw pesticidenvrije producten op, verbruikt het aanzienlijk minder land en water en zijn er minder transportkilometers nodig. In de richting van het doel van de sector om de transformatie van voedselsystemen te stimuleren, streven de bedrijven ernaar hoge normen te stellen door zich aan te sluiten bij wereldwijd aanvaarde impactkaders.' Als voorbeelden worden het Science Based Targets-initiatief (SBTi), B Corp of de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties ( SDG's) genoemd. 'Bovendien zet de industrie zich in om continu te investeren in onderzoek en ontwikkeling om de technologie voor verticale landbouw te verbeteren en om nog slimmere en duurzamere voedselsystemen te laten groeien.'
Duurzamer voedselsysteem
'Freight Farms is opgericht vanuit het idee om een duurzamer voedselsysteem te bouwen. We zijn verheugd om samen te komen met andere marktleiders om deze formele verbintenis aan te gaan om te werken aan oplossingen voor een veerkrachtig mondiaal voedselsysteem. We erkennen dat geen enkel bedrijf een enkele oplossing kan presenteren; de industrie als geheel moet samenkomen om systemische verandering te bewerkstelligen.', voegt Rick Vanzura, CEO van Freight Farms, toe.
Meer over het initiatief en het Vertical Farming World Congress 2022 staat hier.
(PvWK)
foto: de ondertekenaars
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 2022
- B Corp
- Vertical Farming Identity
- SDG'
- Ralph de Vries
- Vertical Farming World Congress
- Manifest
- SBTi
- deelnemers
- Freight Farms
- Rick Vanzura
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management