Vegan scheermerk Estrid lanceert platform For Human Beauty
- Food-en-retail
- 13 mrt 2023 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenStrategieMotion
- 13 mrt 2023 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Estrid, het vegan scheermerk op abonnementbasis, heeft vandaag 'For Human Beauty' onthuld, naar eigen zeggen een 'aangrijpend nieuw creatief platform' waar niemand aanstoot aan kan nemen. Tenminste?
Het platform is volgens de initiatoren gericht op 'het vieren van inclusieve schoonheid, ongeacht geslacht, ras, religie, seksuele geaardheid of enig ander label dat door de maatschappij wordt opgelegd.'
Als onderdeel van de lancering heeft Estrid samengewerkt met een groep ambassadeurs 'die verschillende hoeken van de diverse wereldgemeenschap' moeten vertegenwoordigen, en mensen die bekend staan om hun individualiteit en zich uitspreken tegen de status quo en wat als 'normaal' wordt gedefinieerd. Tot de line-up behoren volgens Estrid onder meer de activiste voor non-binaire en transzichtbaarheid Gialu Mx en de queer body positivity influencer Enam Asiama.
Het tv-debuut van For Human Beauty wordt gelanceerd op 13 maart 2023, tijdens de finale van het Britse tv-programma Love Island UK en zal naar schatting zestien miljoen kijkers trekkken. De nieuwe release is bedoeld om een einde te maken aan verouderde schoonheidsnormen door middel van een reeks empowermentmiddelen op tv, OOH, internet en sociale media, waarmee het merk haar inzet voor een eerlijkere, meer inclusieve industrie versterkt. In Amsterdam zal er gedurende de maand maart een out-of-home wildplakcampagne worden gestart om de aandacht op het platform te vergroten, meldt Estrid.
De 'empowerment nieuwe film', uitgebracht als onderdeel van het platform, is gemaakt in een mooi Zweeds kasteel. Je ziet de hoofdrolspelers in een sprookjesachtige omgeving terwijl ze zich op bijzondere wijze uiten met allerlei scheeractiviteiten zonder taboes.
Uit onderzoek in opdracht van Estrid blijkt dat bijna tweederde (61%) van de Britten zich niet vertegenwoordigd voelt door de schoonheidsindustrie - en bijna de helft heeft de aankoop van bepaalde producten vermeden omdat ze zich buitengesloten voelen, wat er volgens Estrid op wijst 'dat beautymerken beter hun best moeten doen om de verschillende kleuren van de maatschappij te vertegenwoordigen.'
Ben Eliass, CEO Estrid, vult aan: 'Ons doel is dat ieder mens zich gezien, begrepen en vertegenwoordigd voelt door de merken en producten waarvan zij vinden dat ze bij hen passen, ongeacht hun geslacht, seksuele geaardheid, huidskleur, handicap, lichaamsvorm of religie. Wij geloven dat de badkamer een plek voor zelfontdekking kan zijn en, of je je nu scheert of niet, het hebben van de juiste producten en ruimtes voor jezelf is een essentieel onderdeel van elke persoonlijke routine.'
'Het concept voor het platform is geboren uit onze eigen persoonlijke ervaringen met schoonheid en lichaamsverzorging, en het zoeken naar een merk dat authentiek vertegenwoordigt wie we zijn als mensen, niet gedefinieerd door ons geslacht of geaardheid. For Human Beauty is er om ieder mens een spiegel voor te houden, en te pleiten voor degenen die herdefiniëren hoe schoonheid en lichamelijke expressie eruit kunnen zien, in een wereld zonder grenzen. We hopen dat dit mensen eraan helpt herinneren dat alle lichamen mooi zijn en dat tijd maken voor persoonlijk welzijn, hoe dat er voor jou ook uitziet, voor iedereen zou moeten gelden', aldus Caroline Borelius, directeur Brand Marketing.
Bekijk hier de nieuwe korte film die ter gelegenheid van de lancering van For Human Beauty is uitgebracht en naar eigen zeggen 'een nieuw tijdperk voor Estrid inluidt'.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Estrid
director: Nim Kyoung Ran
producer: Victor Lindström
production Company: Pine
executive Producer: Adam Holmström
agency: Save Our Souls
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers