Spar maakt effe een nieuwe merkcampagne

Spar maakt effe een nieuwe merkcampagne
  • Food-en-retail
  • 31 okt 2023 @ 07:43
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de nieuwe merkcampagne van Spar staat de ‘effe maatschappij’ centraal. Hiermee speelt de supermarkt in op de drukke moderne samenleving.

Het is even stil geweest rondom Spar. De naamsbekendheid en de propositie van het merk hadden een extra boost nodig, met name bij de wat meer traditionele klantengroep. Daarom is gekozen voor een aangepast marketingstrategie, waarbij met verschillende formules ‘King of Convenience’ wordt geclaimd in het landschap van food retail. Bij de ambitie van die gemakspropositie paste een andere aanpak en een nieuwe merkcampagne. Met de herkenbaarheid van de Effe maatschappij en de oplossing van het ‘effe sparren’ wordt een brug geslagen en iedereen in beweging gezet om effe langs te komen. Er zijn 450 Spar winkels in Nederland, dus is er altijd eentje in de buurt.

Dat ‘effe’ zie je overal terug, dus ook in de keuze van media. Spar communiceert kort en puntig, zoals in de 5 seconden radiospots. Deze keuzes werden positief bevestigd na uitgebreid onderzoek van Ster, waar de aanpak goed scoorde op begrijpbaarheid, fun en het delen met anderen. Strategie en concept komen van Jump Retail. De campagne start in de week van 31 oktober via radio, outdoor, social en online.



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken