Spar maakt effe een nieuwe merkcampagne

- Food-en-retail
- 31 okt 2023 @ 07:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 okt 2023 @ 07:43
- Michiel van Zaane
In de nieuwe merkcampagne van Spar staat de ‘effe maatschappij’ centraal. Hiermee speelt de supermarkt in op de drukke moderne samenleving.
Het is even stil geweest rondom Spar. De naamsbekendheid en de propositie van het merk hadden een extra boost nodig, met name bij de wat meer traditionele klantengroep. Daarom is gekozen voor een aangepast marketingstrategie, waarbij met verschillende formules ‘King of Convenience’ wordt geclaimd in het landschap van food retail. Bij de ambitie van die gemakspropositie paste een andere aanpak en een nieuwe merkcampagne. Met de herkenbaarheid van de Effe maatschappij en de oplossing van het ‘effe sparren’ wordt een brug geslagen en iedereen in beweging gezet om effe langs te komen. Er zijn 450 Spar winkels in Nederland, dus is er altijd eentje in de buurt.
Dat ‘effe’ zie je overal terug, dus ook in de keuze van media. Spar communiceert kort en puntig, zoals in de 5 seconden radiospots. Deze keuzes werden positief bevestigd na uitgebreid onderzoek van Ster, waar de aanpak goed scoorde op begrijpbaarheid, fun en het delen met anderen. Strategie en concept komen van Jump Retail. De campagne start in de week van 31 oktober via radio, outdoor, social en online.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management