First Energy Gum van Mark Tuitert krijgt nieuwe merkstrategie
- Food-en-retail
- 28 feb 2024 @ 11:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 feb 2024 @ 11:34
- Michiel van Zaane
First Energy Gum zet met haar nieuwe merkstrategie en bijhorende campagne in op het bereiken van de actieve avontuurlijke consument (25-45) die behoefte heeft aan een alternatief voor energiedrankjes en koffie.
De jonge start-up van co-founder en Olympisch kampioen Mark Tuitert wil daarmee propositie in het retail landschap verstevigen. Onder leiding van marketingconsultant Jasper Spaargaren (Ex-Unilever, Ex-Heineken/Vrumona) en co-founder en CEO Michael Hekking heeft First Energy Gum een nieuwe merkstrategie ontwikkeld. De afgelopen jaren heeft het bedrijf vooral moeten uitleggen wat het product nu eigenlijk is en wat het doet. Deze communicatie van het merk en product was heel functioneel en weinig emotioneel.
‘Het werd tijd dat we een keuze gingen maken. Wanneer je van e-commerce-only ineens wordt opgenomen door alle grote retailers van Nederland en je in de schappen naast de grote merken ligt, is dat best een hele sprong en vraagt dat een andere strategie. Dan is de positionering van (top)-sport product te niche. First Energy Gum is meer dan alleen sport performance. First Energy Gum geeft je dat extra zetje om avontuurlijk te blijven. Of het nu op sportief, zakelijk of sociaal gebied is. Klein of groot. Onontgonnen gebied verkennen. Het is soms spannend. Maar het geeft een ontzettende kick als je vooruitgekomen bent. Ondanks dat bij de gedachte aan zowel kleine als grote avonturen een glimlach op ons gezicht komt, missen we het eerste zetje om in actie te komen en stellen we het vaak uit’ aldus co-founder en CEO Michael Hekking.
‘Een retail merk bouwen kost jaren en heeft vooral te maken met consistent uitdragen waar je voor staat waardoor mensen je gaan herkennen. Een sterk merk roept vooral een gevoel op. Na een aantal interne sessies werd al snel duidelijk dat het team zich unaniem thuis voelde in het archetype van de Explorer. De ontdekker, de avonturier. Onafhankelijk, authentiek, nieuwsgierig, durfal, autonoom, ambitieus, verkenner en reiziger. Hij volgt z’n eigen pad en motiveert anderen om onbekend terrein te verkennen. Daarmee verschuift het merk van ‘iets tussen koffie en energiedrankjes in’ naar een echt eigen domein. Van niche in de vrij functionele sport, naar de meer toegankelijke emotionele wereld van Stay Adventurous’ aldus marketingconsultant Jasper Spaargaren.
De pre-rol commercial is te zien op alle grote landelijke nieuws portals van DPG media, Media Huis en MannenMedia.
Vanaf 4 maart start de ‘adventurous ‘campagne. Deze campagne staat in het teken van het winnen adventures. Dat kan zijn een parachute sprong, abseilen in de Ardennen of mountainbiken in de Valkenburgse grotten. Maar ook een avontuurlijk wereldreis voor 2 personen waarbij je gaat sandboarden in Egypte, overnachten in een hangmat in het oerwoud van Laos en de El Captain beklimt in Yosemite park in USA is één van de prijzen die First Energy Gum de komende maanden weggeeft.
Dit wordt gecommuniceerd door een 5 seconde tag-on in aanvulling op de pre-roll video commercial, de onlinekanalen van First Energy Gum (Website, nieuwsbrief, Facebook, Instagram, Tiktok, LinkedIn), reclame masten langs de A-wegen en via winkelvloer display activatie. Daarnaast gaat een team het komend half jaar in heel Nederland samplen op relevante evenementen en universiteiten om mensen kennis te laten maken met de twee smaken van First Energy Gum. Dit gebeurt onder leiding van Jimmy fieldmarketing.
Credits:
Media productie: Eyeforce
Director: Bob van den Gronde
Producer: Cathalijn van Hattem
Camera: Thomas Fibbe
Editor: Timon Taen, Bob van den Gronde
Voice over: Eric Corton
Concept: Michael Hekking, Jesse van der Moolen, Jasper Spaargaren
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Kerst 2024: Sainsbury's brengt ode aan Roald Dahl
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Fleurige guerrilla-campagne vanwege jubileum Bloomon
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024
- Kerst 2024: Sainsbury's brengt ode... 10-11-2024
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro... 08-11-2024
- Taste of Horecava biedt ruimte... 08-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing