Primark start Pride Academy, merkactivatie en project 'veilig verkleden'

- Food-en-retail
- 29 jul 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDoelgroepen
- 29 jul 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens de aftrap van Pride 2024 in het hoofdstedelijke Vondelpark heeft Primark samen met Pride Amsterdam het startsein gegeven voor hun gezamenlijk project Pride Academy. Voor dit project doneert Primark een startkapitaal van €20.000 om de Academy op te zetten.
Met als doel kennis over gender en seksuele diversiteit onder jongeren te vergroten, worden er stageplekken, lespakketten en andere diverse projecten opgezet voor MBO studenten in Amsterdam. Daarnaast zijn er komend weekend paskamers gereserveerd voor eenieder die zich veilig wil verkleden voor Pride.
Iedereen heeft het recht om zich te kleden zoals hij of zij wil, vooral tijdens Pride - stelt de discountketen. 'Voor degenen die zich niet op hun gemak voelen om thuis in volledige Pride outfit te vertrekken, biedt Primark dit jaar een aantal paskamers aan op het Amsterdamse Damrak na goed voorbeeld van anderen. In de paskamers is iedereen welkom om zich op een veilige en feestelijke manier om te kleden voor alle Pride activiteiten. Ook kunnen bezoekers zich op 3 en 4 augustus 2024 in de winkel laten opmaken door een make-up artist en zich laten fotograferen voor een schitterende fotowand met regenboogpailletten.'
Deze activiteiten staan naar eigen zeggen in het teken van Primark’s Pride thema ‘Be Authentic, Be Proud, Be You’.
Primark besteedt jaarlijks aandacht aan Pride. David Swann Lassche, algemeen directeur van Primark Nederland, licht toe: 'We zijn ontzettend trots om ieder jaar weer met onze collega’s en klanten Pride Amsterdam te vieren. Diversiteit is onze realiteit en over inclusie valt bij ons niet te onderhandelen. Daarom is het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en wij ondersteunen dit graag met onze activiteiten en initiatieven. Onze samenwerking met Pride Amsterdam en het startschot van Pride Academy is daarin weer een belangrijke stap.'
(PvWK)
Speciale Primark thema-tas
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- David Swann Lassche
- inclusief
- Primark Nederland
- retail
- roze
- lbtq+
- Primark
- merk
- fashion
- Vondelpark
- Pride
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- McDonald’s introduceert Old... 18-03-2025
- Kruidvat stoot bol van troon als... 18-03-2025
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
- Ikea Nederland verwelkomt op... 17-03-2025
- Protest tegen 'bedrieglijk groene'... 17-03-2025
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center