Primark start Pride Academy, merkactivatie en project 'veilig verkleden'

Primark start Pride Academy, merkactivatie en project 'veilig verkleden'
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2024 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDoelgroepen

Tijdens de aftrap van Pride 2024 in het hoofdstedelijke Vondelpark heeft Primark samen met Pride Amsterdam het startsein gegeven voor hun gezamenlijk project Pride Academy. Voor dit project doneert Primark een startkapitaal van €20.000 om de Academy op te zetten.

Met als doel kennis over gender en seksuele diversiteit onder jongeren te vergroten, worden er stageplekken, lespakketten en andere diverse projecten opgezet voor MBO studenten in Amsterdam. Daarnaast zijn er komend weekend paskamers gereserveerd voor eenieder die zich veilig wil verkleden voor Pride.

Iedereen heeft het recht om zich te kleden zoals hij of zij wil, vooral tijdens Pride - stelt de discountketen. 'Voor degenen die zich niet op hun gemak voelen om thuis in volledige Pride outfit te vertrekken, biedt Primark dit jaar een aantal paskamers aan op het Amsterdamse Damrak na goed voorbeeld van anderen. In de paskamers is iedereen welkom om zich op een veilige en feestelijke manier om te kleden voor alle Pride activiteiten. Ook kunnen bezoekers zich op 3 en 4 augustus 2024 in de winkel laten opmaken door een make-up artist en zich laten fotograferen voor een schitterende fotowand met regenboogpailletten.'

Deze activiteiten staan naar eigen zeggen in het teken van Primark’s Pride thema ‘Be Authentic, Be Proud, Be You’.

Primark besteedt jaarlijks aandacht aan Pride. David Swann Lassche, algemeen directeur van Primark Nederland, licht toe: 'We zijn ontzettend trots om ieder jaar weer met onze collega’s en klanten Pride Amsterdam te vieren. Diversiteit is onze realiteit en over inclusie valt bij ons niet te onderhandelen. Daarom is het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn en wij ondersteunen dit graag met onze activiteiten en initiatieven. Onze samenwerking met Pride Amsterdam en het startschot van Pride Academy is daarin weer een belangrijke stap.'
(PvWK)

Speciale Primark thema-tas

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken