Meeste tv-kijkers ooit voor Nederland-Argentinië
- Media
- 10 jul 2014 @ 09:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - WK VoetbalKijkcijfersTelevisieBereik
- 10 jul 2014 @ 09:39
- Redactie Media
De wedstrijd van Oranje tegen Argentinië is het best bekeken tv-programma aller tijden. Gemiddeld 9,1 miljoen mensen zagen Oranje afgelopen nacht verliezen van de Zuid-Amerikanen. Het oude record was 8,5 miljoen kijkers, tijdens de vorige WK-finale en Nederland-Portugal op het EK van 2004.
Ondanks het belang van deze wedstrijd is het record toch opmerkelijk, gezien het late tijdstip van de wedstrijd (22:00 uur, op een dordeweekse dag). Toen om 23.52 uur duidelijk werd dat de wedstrijd moest worden verlengd, zaten 9,4 miljoen mensen aan de buis geluisterd. De absolute piek van 9,6 miljoen lag aan het einde van de eerste helft.
De cijfers zijn afkomstig van Stichting Kijkonderzoek. Het is nog niet bekend hoeveel mensen er in cafés en op andere plaatsen buitenshuis naar de wedstrijd van Oranje tegen Argentinië keken, maar dat zal het aantal kijkers ongetwijfeld boven de 11 miljoen stoten.
Op de tweede plaats van de top-25 van best bekeken programma's van gisteren staat volgens Stichting Kijkonderzoek de WK-talkshow Studio Brasil, met bijna 4 miljoen kijkers. Van de andere voetbalprogramma's haalde het WK Journaal 2,8 miljoen kijkers en wist VI Oranje 1,1 miljoen kijkers aan zich te binden.
Eerder dit WK trokken de wedstrijden tegen Chili en Mexico beide zo'n acht miljoen kijkers. De kwartfinale tegen Costa Rica was goed voor bijna 7,5 miljoen kijkende supporters.
Oranje verloor de halve finale tegen Argentinië na strafschoppen. Daarmee is ook de kans verkeken op een nieuw kijkcijferrecord in de WK-finale. Nederland speelt zaterdag de troostfinale om de derde plaats, maar die zal vermoedelijk veel minder kijkers trekken nu er geen wereldtitel meer op het spel staat.
Bekijk het complete overzicht van best bekeken programma's hier.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Stduio Brasil
- Vlaar
- WK voetbal
- WK
- voetbal
- NOS
- halve finale
- Oranje
- kijkcijfers
- tv-kijkers
- record
- #NEDARG
- Stichting Kijkonderzoek
- Robben
- Messi
- WK-finale
- Argentinië
- Nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes