Mercurs 2018: Quest beste magazine, oeuvreprijs Flow

Mercurs 2018: Quest beste magazine, oeuvreprijs Flow
  • Media
  • 13 dec 2018 @ 23:00
  • 9236 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversJournalistiekTijdschriftenAwards

Quest is bij de Mercur-uitreiking van 2018 gekroond tot Magazinemerk van het Jaar. Jossine Modderman (LINDA.nl) wer uitgeroepen tot beste hoofdredacteur. Flow Magazine verloor in beide categorieën, maar de Sanoma-titel stond wel op het podium als winnaar van oeuvreprijs Mercur d’Or.

De 21e uitreiking van de Mercurs vond 13 december plaats In het DeLaMar Theater in Amsterdam. In totaal werden negen Mercurs uitgereikt, dé prijzen voor de magazine mediabranche.

Nieuw dit jaar zijn de PostNL Mercur Partnership van het Jaar en de Aldipress Mercur Introductie van het Jaar. Bij de Mercur Partnership worden succesvolle commerciële samenwerkingen beloond, variërend van branded content tot speciale uitgaven en events. ‘Oh Baby’ van &C en Etos heeft de primeur als eerste winnaar van deze nieuwe Mercur.

Verrassende en inspirerende noviteiten had de jury te beoordelen voor de andere nieuwe categorie: Aldipress Mercur Introductie van het Jaar. De inzendingen waren zeer divers, zo ook de nominaties. Het sympathieke initiatief ‘Donald Duck voor blinde kinderen’ werd de winnaar.

Volledige uitslag Mercurs 2018

  • Artdirection van het Jaar: Esquire (Hearst)
  • Reportage van het Jaar:  Vrij Nederland - Picture Perfect - (WPG Media)
  • Belofte van het Jaar: Onno den Hollander - Quote  (Hearst)
  • Introductie van het Jaar: Donald Duck voor blinden en slechtzienden (Sanoma)
  • Cover van het Jaar: Volkskrant Magazine - Designnummer - (Persgroep)
  • Partnership van het Jaar: &C en ETOS - Oh Baby - (&C Media)
  • Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines: Flow (Sanoma)
  • Hoofdredacteur van het Jaar: Jossine Modderman - LINDA.nl (Mood for Magazines)
  • Magazinemerk van het Jaar: Quest (Hearst)

MarketingTribune interviewde in de aanloop naar de uitreiking vier hoofdredacteuren van genomineerde (en naar later bleek soms ook winnende) magazinemerken. Lees ze op MarketingTribune.nl/Media.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken