Financial Times neemt belang in The Next Web
- Media
- 5 mrt 2019 @ 17:26
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaEvenementZakelijkUitgeversInnovatie
- 5 mrt 2019 @ 17:26
- Jeroen Mirck
Financial Times, uitgever van de gelijknamige zakenkrant, heeft een meerderheidsbelang genomen in The Next Web. TNW heeft hiermee een partner om de komende jaren verder te groeien in binnen- en buitenland.
Met deze deal vergroot FT zijn bereik in de Europese tech-community en creëert het op meerdere vlakken synergiën met de eigen bestaande business, zoals FT (media) en FT Live (events).
'TNW is an established and profitable business that produces one of the largest and most critically acclaimed tech events in Europe', zegt Angela Mackay, managing direcotr van FT Live. 'There are clear synergies between TNW and the FT, in sharing audiences and delivering the FT's world class journalism on live stages in Europe. We are excited to start working with our new partners and their network in the tech ecosystem.'
Startup-database
The Next Web is in Nederland vooral bekend door TNW Conference en wereldwijd door hun Engelstalige tech-site. Daarnaast heeft het bedrijf de afgelopen jaren met succes een strategie uitgerold om op meerdere omzetstromen te richten. Zo opende TNW een tech hub in hartje Amsterdam (tq.co), begon het een startup-database (index.co) en lanceerde unieke innovatie programma's voor corporates en overheden via TNW X.
Begin februari kondigden TNW en FT al een nieuwe content-samenwerking aan voor TNW Conference (9-10 mei in Amsterdam). Hier zal FT een van de tracks programmeren en in samenwerking met TNW The Assembly hosten. The Assembly is een exclusieve bijeenkomst voor leiders in technology, business en politiek.
Onafhankelijk blijven
TNW blijft onafhankelijk opereren en het management-team en de oprichters (Boris Veldhuijzen van Zanten and Patrick de Laive) zullen aanblijven om de visie die het bedrijf heeft neergezet uit te voeren.
Veldhuijzen van Zanten (midden op de foto, traditiegetrouw in stijlvol wit): 'It is a huge honour to work together with a company with such a rich history, which is so well respected and well known around the world. FT has a global vision for the future, a future where business and technology audiences are converging and form the thriving force of our society. We look forward to working together in this digital-first age and combining our expertise, networks and influence.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes