Willem-Albert Bol nieuwe CEO Abovo Maxlead
- Media
- 23 feb 2021 @ 08:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 23 feb 2021 @ 08:03
- Lucas Boon
Willem-Albert Bol (46) is de nieuwe CEO van media-adviesbureau Abovo Maxlead, gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Bol komt van DPG Media, waar hij de laatste jaren de rol van directeur business development vervulde.
Bol volgt per april Roos Tabak op, die recent vertrok na 'een verschil van inzicht'. Abovo Maxlead telt 230 medewerkers en heeft naar eigen zeggen bestedingen van €200 miljoen.
Willem-Albert Bol startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Hij werkte daar als manager marketing advertising, creative director en meest recent directeur business development. Ook werkte hij in het verleden voor Vodafone, Sanoma en TBWA\Neboko.
Kees Verbeek, medeoprichter van Abovo Maxlead, zegt: 'We zien in Willem-Albert de juiste CEO om ons bedrijf naar de volgende fase te leiden. Door de overname van Maxlead in 2019 zijn we goed in staat om te acteren op de commerciële en digitale uitdagingen van onze klanten. De brede ervaring en het grote netwerk van Willem-Albert gaan ons helpen om de juiste stappen te maken.'
V.l.n.r.: Theun Eijkemans (CFO), Willem-Albert Bol, oprichters Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk.
Willem-Albert Bol vult aan: 'Zij die mij kennen, weten dat afscheid nemen van DPG Media mij zwaar valt. Ik heb er echt de passie voor media mogen ervaren. Door de groei en het ondernemerschap is het er nooit saai geweest. De kans zoals Abovo Maxlead mij nu biedt, past bij mijn ambitie voor een rol met eindverantwoordelijkheid. Ik krijg het juiste mandaat mee om het verschil te kunnen maken. Abovo Maxlead lijkt nu een beetje op de Persgroep toen ik daar begon: een bedrijf vol potentie en een ijzersterk team, maar ook te bescheiden. Dan dreigt ten onrechte onderschatting. Ik zie het als mijn taak het bureau als toonaangevend op de kaart te zetten.'
Lees ook: Willem-Albert Bol: 'Vraag naar betrouwbare informatie is groter dan ooit'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
Laatste Nieuws
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes