Jongerennetwerk Just Another Network groeit door
- Media
- 26 okt 2021 @ 08:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 okt 2021 @ 08:27
- Michiel van Zaane
RapNieuwsTV, Instavandaag, Streamwijzer, Chicklit.nl en Skoften zijn vanaf vandaag onderdeel van Just Another Network, het jongerennetwerk van Just Another Media Company (JAMC).
Met deze nieuwe platforms vergroot JAMC haar impact en bereik binnen de doelgroep 18-35. De nieuwe platforms zullen met de andere Just Another Network titels redactioneel samenwerken om gezamenlijk te groeien in kwaliteit, output en bereik. Daarnaast komt de focus te liggen op het ontwikkelen van originele (video) formats voor alle (social) kanalen. De aangesloten platforms worden, naast hun eigen exploitatie, exclusief door de JAMC Agency vertegenwoordigd om zo gezamenlijk een sterkere jongeren propositie in de markt te zetten. Met de nieuwe titels krijgt het netwerk zo’n 2 miljoen unieke bezoekers, 10 miljoen pageviews en meer dan 80 miljoen social impressies per maand in de jongere doelgroepen erbij.
Michel Palmen, agency director: “Sinds de lancering van Just Another Netwerk afgelopen juli krijgen we veel positieve feedback uit de markt op onze totaalpropositie voor generatie Y&Z. Strategisch passen de nieuwe platforms stuk voor stuk in onze ambitie om een leidende positie te hebben op het vlak van branded entertainment oplossingen voor merken en bureaus.”
RapNieuwsTV
RapNieuwsTV (RNTV) is het leading platform onder jongeren tussen de 12-18 jaar op het gebied van hiphop, entertainment-nieuws en streetwear. JAMC zal met RNTV nieuwe businessmodellen ontwikkelen, redactioneel samenwerken op het gebied van content en video, een destination platform bouwen en nieuwe merchandise lijnen uitbrengen.
Instavandaag
Instavandaag, ooit begonnen als LijpeMisdaad, is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste jongeren nieuws accounts van ons land. Het afgelopen jaar lag de focus van Instavandaag vooral op de groei en engagement van hun account. Met Instavandaag als onderdeel van Just Another Network wordt naast redactionele samenwerking, tevens ingezet op monetization. Daarnaast wordt geïnvesteerd in meer journalistieke content en original video formats.
Streamwijzer
Streamwijzer is pas drie jaar geleden gestart en nu al is het één van de grootste nieuws- en tipswebsites over films, series en streamingdiensten van Nederland en België. Met Streamwijzer wil Just Another Network haar positie verder versterken binnen reviews en nieuws over films, series en sterren voor de jongere doelgroepen. Ook zullen in gezamenlijkheid videoformats rondom tips en reviews worden ontwikkeld.
Chicklit.nl
Chicklit.nl is een platform dat zich richt op tips, nieuws en reviews van boeken, films en series. Het publiek is voornamelijk vrouw met een focus op de leeftijd 18-34. Chicklit.nl bestaat al 18 jaar en is nu in handen van de voormalige hoofdredacteur Andrea de Brock. Chicklit.nl is een begrip in de boekenwereld geworden en wordt steeds meer gezien als één van de platforms voor alles rondom streaming en nieuws. Chicklit.nl zal zich aansluiten bij Just Another Network, zodat Just Another Network haar positie binnen de entertainmentbranche, vooral met betrekking tot boeken, series, films en streamingdiensten, kan versterken.
Skoften
Tot slot sluit ook oudgediende Skoften zich bij Just Another Network aan. Samen met VKMag en DailyBuzz bedienen zij al vele jaren vooral mannen van leuke, grappige en soms schokkende content. Skoften behaalt maandelijks meer dan een miljoen unieke bezoekers en ook op social media is het een sterk merk. Met Skoften versterkt Just Another Network haar positie binnen de doelgroep mannen 18-34.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- RapNieuwsTV
- just another network
- Chicklit.nl
- Streamwijzer
- jongeren
- Instavandaag
- doelgroep
- Skoften
- bereik
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

