Viaplay maakt real-life dramaserie over vuurwerkramp Enschede
- Media
- 19 jul 2022 @ 08:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jul 2022 @ 08:19
- Michiel van Zaane
De ontploffing van een vuurwerkmagazijn in Enschede, in mei 2000 in de woonwijk Roombeek, wordt onderwerp van een vierdelige, scripted Viaplay Original-serie. Het drama 'Roombeek' vertelt over de verwoestende impact van de tragedie en de nasleep ervan.
Zaterdag 13 mei 2000 is een dag die in het Nederlandse collectieve geheugen gegrift staat. Een magazijn vol vuurwerk vatte vlam en explodeerde in de buitenwijk Roombeek, Enschede. Daarbij kwamen 23 mensen om het leven, waaronder vier brandweerlieden, en raakten bijna 950 mensen gewond. Roombeek zelf werd grotendeels verwoest: 200 huizen werden vernietigd en 1500 zwaar beschadigd.
De serie wordt geproduceerd door EndemolShine Scripted, een label van Banijay Benelux. De casting voor de serie is nu bezig en de productie begint begin 2023. 'Roombeek' wordt geproduceerd door Gerd-Jan van Dalen van EndemolShine Scripted en Kennard Bos van Viaplay Group.
Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer: ‘We hebben zeer hoge ambities voor onze Dutch Originals en zijn toegewijd om samen te werken met zowel gevestigde als opkomende lokale talenten om unieke verhalen te vertellen die een breed publiek kunnen aantrekken. ‘Roombeek’ wordt een gevoelige en hoogwaardige productie die verder kijkt dan de krantenkoppen om ons enkele mensenlevens te laten zien die zijn getroffen door een tragische gebeurtenis.’
Foto: Filippa Wallestam. Fotograaf: Viaplay Group/Peter Knutson.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

