Viaplay maakt real-life dramaserie over vuurwerkramp Enschede

Viaplay maakt real-life dramaserie over vuurwerkramp Enschede
  • Media
  • 19 jul 2022 @ 08:19
  • 10135 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De ontploffing van een vuurwerkmagazijn in Enschede, in mei 2000 in de woonwijk Roombeek, wordt onderwerp van een vierdelige, scripted Viaplay Original-serie. Het drama 'Roombeek' vertelt over de verwoestende impact van de tragedie en de nasleep ervan.

Zaterdag 13 mei 2000 is een dag die in het Nederlandse collectieve geheugen gegrift staat. Een magazijn vol vuurwerk vatte vlam en explodeerde in de buitenwijk Roombeek, Enschede. Daarbij kwamen 23 mensen om het leven, waaronder vier brandweerlieden, en raakten bijna 950 mensen gewond. Roombeek zelf werd grotendeels verwoest: 200 huizen werden vernietigd en 1500 zwaar beschadigd.

De serie wordt geproduceerd door EndemolShine Scripted, een label van Banijay Benelux. De casting voor de serie is nu bezig en de productie begint begin 2023. 'Roombeek' wordt geproduceerd door Gerd-Jan van Dalen van EndemolShine Scripted en Kennard Bos van Viaplay Group.

Filippa Wallestam, Viaplay Group Chief Content Officer: ‘We hebben zeer hoge ambities voor onze Dutch Originals en zijn toegewijd om samen te werken met zowel gevestigde als opkomende lokale talenten om unieke verhalen te vertellen die een breed publiek kunnen aantrekken. ‘Roombeek’ wordt een gevoelige en hoogwaardige productie die verder kijkt dan de krantenkoppen om ons enkele mensenlevens te laten zien die zijn getroffen door een tragische gebeurtenis.’

Foto: Filippa Wallestam. Fotograaf: Viaplay Group/Peter Knutson.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken