3D DOOH-campagne Cinekid Festival getekend door 12-jarige creatief directeur

3D DOOH-campagne Cinekid Festival getekend door 12-jarige creatief directeur
  • Media
  • 14 nov 2022 @ 10:21
  • 9641 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In Utrecht is de 3D digital Out of Home campagne van Cinekid Festival te zien op het grootformaat transparante LED-scherm boven de hoofdingang van Hoog Catharijne. De campagne is gebaseerd op een kindertekening.

Cinekid Festival is het grootste film- en mediafestival voor kinderen. Omdat Cinekid Festival kinderen verbindt via de vrije en creatieve wereld van film, denken kinderen mee over het programma, het interviewen van filmsterren, de nieuwste games en het testen van films. De Junior Crew van Cinekid bestaat uit een groep enthousiaste kinderen tussen de zeven en twaalf jaar oud die nauw betrokken zijn bij het festival. Ieder Junior Crew-lid tekende dit jaar een eigen, persoonlijk karakter voor het festival; dit mocht zo speels en fantasievol als ze zelf konden bedenken. De tekening van de 12-jarige Imraan werd uitgekozen voor de mediacampagne van Cinekid Festival 2022. Hij is dan ook aangesteld als creatief directeur van de nieuwe campagne. Zijn karakter is door creatief bureau Lama Lama als een innovatief 3D-karakter tot leven gekomen. Blowup media is als mediapartner nauw betrokken bij deze innovatieve DOOH-campagne, waarbij de illusie van diepte (3D) is gecreëerd.

Naast de 3D-experience op het digitale scherm Neo aan het Utrechtse stationsplein, is de Cinekid-campagne met het 3D-karakter ook op andere LED-schermen van Blowup media in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Tilburg te zien.

Ernst Vos, Chief Commercial Officer Blowup media Group: 'Imraan en de Junior Crew hebben van ons digital Out of Home netwerk The Collective letterlijk next generation 3D screens gemaakt. Blowup media is een impact-first bedrijf met een duidelijke focus op innovatie, technologie en waardecreatie. Het hele team is trots op deze samenwerking met Cinekid en Lama Lama.‘

Mirella Boumans, Head of Marketing bij Cinekid: 'Cinekid Festival gaat over de toekomstige generatie, daarom zijn we super blij dat de 12-jarige Imraan de basis heeft gelegd voor de vormgeving van het jaarbeeld 2022. We zijn ontzettend trots dat de campagne daarna zo prachtig tot leven is gekomen in Utrecht.‘

'Wij hebben een campagneconcept voor Cinekid neergezet waarbij de creativiteit van kinderen letterlijk het artwork hebben bepaald. Wij hebben het vervolgens digitaal tot leven gebracht. Dit is een mooi voorbeeld van het koppelen van creativiteit (door de allerkleinsten), digitale power, innovativiteit en exposure. Deze vier aspecten kwamen perfect tot uiting in het 3D DOOH billboard van blowUP media. Het is mooi om alles zo bij elkaar te zien‘ zegt Jort Boot, Creative Director bij Creative Digital Agency Lama Lama.

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken