Cannes Lions 2023: ProMMMMpt knipoog naar AI
- Media
- 2 jun 2023 @ 07:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2023 @ 07:36
- Sjaak Hoogkamer
MassiveMusic en Media.Monks keren op het Cannes Lions Festival of Creativity terug met hun beruchte jaarlijkse feest. Het thema van dit jaar, ‘ProMMMMpt’, is een uitnodiging voor de reclamewereld om impactvol werk te maken dat iedereen versteld laat staan van de huidige mogelijkheden van AI.
Het concept is volgens beide bureaus 'een dubbele knipoog naar de AI-prompts en naar prom night.' Maar het is ook een verwijzing naar de langdurige samenwerking tussen MassiveMusic en Media.Monks. Met het feest willen zij de 'mix van futuristische sensatie en nostalgische charme vastleggen en de creatieve, reclame- en marketingwereld informeren over de mogelijkheden van generatieve AI.'
ProMMMMpt is een aanmoediging om mee te gaan in de ontwikkelingen van AI, door oplossingen te ontgrendelen die voorheen onvoorstelbaar leken en meer tijd vrij te maken om zelf creatief te denken.
Tijdens een zogenaamde ‘promptposal’ worden de genodigden mee uit gevraagd op een ‘prom date’. Een meeslepende ervaring waarbij het concept wordt geïntroduceerd door bekende gezichten die zijn gemaakt met AI. De tickets zijn op uitnodiging, maar als aanvulling op het thema is de gerelateerde website open voor iedereen. Het doel is om iedereen in AI-wonderland te laten stappen en tegelijkertijd een AI-pocalyps te vermijden.
‘We willen tenslotte niet al onze Cannes-aspiraties overgeven aan AI. Daardoor zouden het festival en dit feest veranderen in een zielloze robotovername, waarbij creativiteit slechts een algoritme wordt,’ zegt Hans Brouwer, oprichter van MassiveMusic. ‘Ons doel is om de reclamewereld te provoceren en te motiveren om AI te omarmen. En om de cruciale menselijke inbreng te erkennen die onmisbaar is voor de authentieke verbinding,’ vervolgt hij. ‘Het wordt een intiemer en exclusief evenement, met een beperkte capaciteit. We konden het feest niet op de gebruikelijke locatie houden, maar toch kregen we te maken met een toevallige speling van het lot. In dit tijdperk van AI, waar innovatie en technologiebedrijven meer aanwezig zijn dan ooit, stuitten we op een verborgen juweeltje: Croisette Beach!’
Het biedt volgens hem ‘het perfecte decor voor ons evenement en is daarnaast een buitengewone kans om dierbare herinneringen te creëren aan de betoverende kust van Cannes, met een unieke en mooie combinatie van creativiteit en technologie die een vleugje heerlijke onhandigheid met zich mee kan brengen.’
Victor Knaap, medeoprichter en CEO EMEA van Media.Monks en lid van de Raad van Bestuur van S4Capital, voegt toe: ‘Onze claim zou gemakkelijk kunnen zijn: ‘ProMMMMpt’, waar mensen en pixels met elkaar worden verweven. Maar, zoals Missy Elliott zou zeggen, we draaien het om en veranderen media in medai. We maken klassieke foto’s in de stijl van een prom night, die we met AI-magie omzetten in surrealistische en geestverruimende beelden op een groot scherm. Die beelden publiceren we ook in een digitaal jaarboek, compleet met wat MMMM-branding.’
Sinds 2000 organiseert MassiveMusic, een bedrijf van Songtradr, legendarische feesten die een reputatie hebben opgebouwd als de evenementen van Cannes Lions die je niet wilt missen. In de afgelopen tien jaar kwam Media.Monks in beeld om het jaarlijkse feest naar nog grotere hoogten te tillen. En dat allemaal zonder ChatGPT te raadplegen voor mogelijke thema's.
'ProMMMMpt' opent zijn deuren voor IRL-deelnemers op 21 juni 2023 om 21:00 uur op Croisette Beach, Cannes.
Details: ‘ProMMMMpt’, een feest van MassiveMusic & Media.Monks, woensdag 21 juni 2023, 21:00 tot 02.00, Croisette Beach, Cannes
http://prommmmptnight.com/
Credits
Bureaus: MassiveMusic and Media.Monks
Muziek en Sound Design: MassiveMusic
Website Concept, Design en Development: Media.Monks
Event Visuals: Circus Family
Powered by: Songtradr
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing