Nieuw platform biedt inzicht in supermarktprijzen
- Online
- 29 apr 2014 @ 09:46
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - PrijsConsumentenCommunity
- 29 apr 2014 @ 09:46
- Redactie Online
Consumenten kunnen vanaf vandaag met een enkele muisklik zien bij welke supermarkt zij het beste boodschappen kunnen doen. Het online platform SupermarktX biedt actueel inzicht in de prijzen waartegen de grootste Nederlandse supermarkten hun producten aanbieden. Vandaag wordt de bèta-versie van de site gelanceerd.
Het platform biedt consumenten de mogelijkheid om per product uit te zoeken in welke supermarkt dit het goedkoopst wordt aangeboden. Naast het zoeken op een bepaald product, is het ook mogelijk om een hele boodschappenlijst in te voeren zodat duidelijk wordt waar het meeste voordeel kan worden gehaald. Via SupermarktX kunnen consumenten onder meer producten vergelijken bij Albert Heijn, Plus, Boni, Deka en Hoogvliet. In totaal vertegenwoordigen deze supermarkten meer dan 60 procent van de Nederlandse markt.
Stapsgewijs uitbreiden
Vandaag gaat de eerste versie van de website online waarbij prijsinformatie beschikbaar is voor de categorie ‘frisdrank, sappen en koffie’. In de komende periode wordt dit assortiment stapsgewijs verder uitgebreid. Naar verwachting is de site voor het einde van de zomer aangevuld met het volledige assortiment. Daarnaast is de verwachting dat voor het einde van het jaar ruim dan 80 procent van de Nederlandse markt via de dienst te vergelijken is.
Bestelfunctie
‘Met onze dienst geven wij consumenten de mogelijkheid om zo slim mogelijk boodschappen te doen. Het is voor consumenten vaak lastig om supermarkten in hun buurt goed te vergelijken’, aldus Thijs van der Tuin, medeoprichter van SupermarktX. ‘Naast het verschaffen van heldere prijsinformatie willen we uiteindelijk nog een stapje verder gaan door een bestelfunctie aan de site toe te voegen. We zijn daarom al met een aantal retailers in gesprek over de mogelijkheid om de boodschappen direct via onze site te bestellen bij de supermarkt naar keuze.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- [column] Marketingfacts Focus #10
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- [onderzoek] Ruim helft jongeren herkent AI-content moeilijk
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

