Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
Redactie Online Marketing
[branded content] Met Facebook Discovery Commerce komt de klant naar je toe
Daar zit je dan, achter je beeldscherm. Hard gewerkt aan je e-commerce winkel. Goede producten uitgezocht, je webwinkel gebouwd, klaar voor actie. Maar waar zijn je klanten? Hoe vind je ze? Moet je gaan spammen op alle socials? Eén van de diensten die je kunt gebruiken om je e-commerce te boosten is Discovery Commerce van Facebook.
[onderzoek] Smart Home in ontwikkeling (deel 2)
RTL-BrandDeli’s nieuwste brancheonderzoek naar smart home duikt in de trend van slimme, nieuwe apparaten en de doorontwikkeling van spraakgestuurde mogelijkheden. Het onderzoek levert handvatten en inzichten op die marketeers en creatieven kunnen gebruiken voor hun media- & communicatiestrategie in deze branche. Vandaag deel 2 uit de serie van 3.
[onderzoek] Smart home in ontwikkeling: kansen voor adverteerders
BrandDeli’s nieuwste brancheonderzoek naar smart home duikt in de trend van slimme, nieuwe apparaten en de doorontwikkeling van spraakgestuurde mogelijkheden. Het onderzoek levert handvatten en inzichten op die marketeers en creatieven kunnen gebruiken voor hun media- & communicatiestrategie in deze branche.
Clear Channel Nederland breidt digitaal netwerk uit
Het ‘Digital Inner City’ netwerk van Clear Channel Nederland wordt uitgebreid met 13 schermen in Leiden, Den Haag en Enschede. Met deze uitbreiding bestaat dit netwerk uit 63 schermen.
[IME] 'Interacties binnen een kleinere community zijn bepalender'
Volgens social media strateeg bij Merkwerker.nl Roos van Vugt zijn de interacties van influencers binnen kleinere community’s bepalender geworden dan de influencers die de massa bespelen. Zij is de dagvoorzitter tijdens het Influencer Marketing Event op dinsdag 11 september.
Vivera kiest voor Pünktlich
De vleesvervangerproducent Vivera, afgelopen periode veelbesproken door hun 100% plantaardige variant van de biefstuk, slaat de handen ineen met Pünktlich. Het creatieve bureau wordt voor een langere tijd verantwoordelijk voor de concepting en productie van digitale creatie.
Sanquin wil gamers werven als bloeddonor
Sanquin wil actieve gamers werven als bloeddonor. Daarom is het een samenwerking aangegaan met 2Basics. In Nederland zijn 1,1 miljoen esports fans. Daarvan is een groot gedeelte tussen de 18 en 35 jaar oud. Een zeer relevante groep voor Sanquin.
Zorgverzekeraar Anderzorg pleit voor een Insta-grammetje minder
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope (digitale dopamine) te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en een inkijk geven in wat telefoonverslaving doet met het brein.
[Onderzoek] Productkennis winkelpersoneel laat te wensen over
De resultaten uit een onderzoek van OnePoll, in opdracht van Manhattan Associates, onder vierduizend consumenten (Nederland, België, Duitsland) en honderd retailers (Nederland en Duitsland) laten zien dat er voor Nederlandse retailers nog een wereld te winnen valt. Onder meer op het gebied van productkennis en omnichannel retailing.
Lotto winnaars blijven 'gewoon zichzelf'
Het idee Laat je lot niet liggen van Selmore krijgt deze zomer een vervolg met een geïntegreerde campagne voor Lotto waarin het appelleert aan het gevoel van winnaars die ‘gewoon zichzelf blijven’. De actie wordt aangejaagd op tv, radio, OOH en online.
[IME] Performance en merkbelevenis verhogen door influencermarketing
Damien Poelhekke is managing director Benelux bij aanbieder van betaalbaar woondesign Made.com. Micro-influencers zijn veel waardevoller en effectiever dan de voor de hand liggende grote influencers, zo is één van zijn belangrijkste learnings na ruime ervaring met de inzet van influencers. Poelhekke spreekt tijdens het Influencer Marketing Event op dinsdag 11 september.
Jumbo neemt 1200 wielerfans mee naar Tour
Jumbo geeft samen met Team LottoNL-Jumbo sponsors Lotto en Vifit 1.200 Nederlandse wielerfans de kans om live aanwezig te zijn bij de finish van de Ronde van Frankrijk. Als sponsor van het team geeft de supermarktketen fans zo de kans om vanaf een mooie plek de helden van de Tour toe te juichen.
België wordt wereldkampioen
België wint het WK 2018 na een zinderende finale tegen Engeland. Dat blijkt uit de Echo Listening analyse van Starcom (onderdeel van Publicis One), uitgevoerd op basis van Nederlandse data (bestaande uit online social & nieuwsberichten) die betrekking hadden op dit WK.
Pathé Thuis passeert 1,5 miljoen accounts
De omzet van Pathé Thuis is in het tweede kwartaal van 2018 gestegen met meer dan 50 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Ook het aantal accounts is toegenomen naar ruim 1,5 miljoen.
Vier nieuwe gezichten bij Zandbeek
Bij contentmarketingbureau Zandbeek uit Eindhoven zijn vier nieuwe medewerkers gestart. Erik-Jan Sanders, Daphne Ploeg, Paul van den Hurk en Michelle van Heijst zijn aangetrokken om de groei van het bureau verder vorm te geven.
Keuken Kampioen Divisie is mikpunt van spot
De Eerste Divisie heet de komende drie seizoenen Keuken Kampioen Divisie. Hiermee heeft de Eerste Divisie zijn opvolger voor Jupiler binnen. De nieuwe naam leidt op social media tot een stortvloed aan hoon. Ook voetballers moeten nog ‘wennen’ aan de naam.
Weleda kiest voor Ride
Het merk bekend vanwege haar puur natuurlijke verzorgingsproducten kiest voor Ride voor het creëren van video-content voor de Nederlandse en Belgische markt. Na een uitdagende pitch koos Weleda voor Ride als haar bureau voor video-content.
Start SNS campagne Jongerenrekening
SNS heeft een nu een betaalrekening voor jongeren met extra’s. De campagne is nu ook op TV te zien.
Alfred maakt nieuwe campagne voor Conimex Streetfood
Nieuw in het assortiment van Conimex zijn de Streetfood maaltijdpakketten. Om die te introduceren ontwikkelde Alfred een campagne met de vrolijke en goed geïnformeerde Nederlandse Dennis weer in de hoofdrol.
[IME] Het gaat om wie je vertrouwt, wie je bewondert
Kirsten Jassies is social media strateeg en koppelt influencers en merken voor de inzet van content op diverse social platformen. In september lanceert ze Instaproof een boek en een online learning platform rondom Social Stories en Instagram. Tijdens het Influencer Marketing Event op dinsdag 11 september vertelt ze onder meer wat het werken met influencers nu daadwerkelijk oplevert?
Skoda voor 15e keer officieel partner en autoleverancier Tour de France
Skoda is dit seizoen voor de vijftiende keer op rij verbonden aan de Tour de France als officiële partner en autoleverancier. Het Tsjechische merk ondersteunt de wielerronde door Frankrijk al sinds 2004.
WhatsApp pakt groepsterreur aan
WhatsApp lanceert de eenrichtingsverkeerfunctie. Dat betekent dat alleen de beheerder berichten kan plaatsen. De nieuwe functie werd afgelopen weekeinde bekendgemaakt.
Eerste prijsvergelijker van online maaltijdbezorgers
Bitebuddy.nl is de eerste website in Nederland waar het mogelijk is om eenvoudig de verschillende prijzen en bezorgtijden van online maaltijdbezorgers te vergelijken. . Het vergelijkingsplatform werkt samen met partijen als Deliveroo, Hungry en Thuisbezorgd.
NU.nl maakt apps persoonlijker met Mijn NU
NU.nl introduceert een vernieuwde nieuwsapp. Met deze functionaliteit kunnen gebruikers hun nieuwsapp verder personaliseren.
[IME] 'Een instituut als Ziggo Sport wordt gedreven door influencers'
Senior Communications Manager Marnix Vriend en sportcampaigner Mart Roumen van Ziggo spreken op dinsdag 11 september tijdens het Influencer Marketing Event in DeFabrique. ‘Wij zullen inzoomen op de drietrap: macro-influencer, micro-influencer en het ambassadeur maken van je eigen klanten.'
Campagne Mijn akker, jouw voedingsbodem
In de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ laten akkerbouwers vol trots zien wat hun werk voor het dagelijks leven van mensen betekent. Hun werk is vervat op 30 grote billboards op high-traffic locaties in de regio Haarlemmermeer en Flevopolder. Het bureau Food Cabinet is verantwoordelijk voor de campagne.
Instagram wil met IGTV grotere hap van de digitale advertentietaart
Instagram wil met zijn tv-dienst IGTV gaan concurreren met YouTube en Snapchat. Daarmee hoopt het zijn advertentie-inkomsten substantieel te verhogen. Instragram probeert nu onder leiding van medeoprichter en ceo Kevin Systrom een groter deel van de advertentietaart te bemachtigen.
Dirk introduceert eigen app
Na een testperiode waarin een geselecteerd aantal klanten van Dirk van den Broek al kennis kon maken en feedback kon geven, is vanaf vandaag De Dirk app voor iedereen beschikbaar.
Ruime meerderheid consumenten hekelt digitale experience bedrijven
Wereldwijd vinden vier van de vijf (81 procent) consumenten dat organisaties in minimaal één van de vier onderzochte sectoren (banken, overheden, retailers en verzekeraars) geen geïntegreerde digital experience bieden. Dat blijkt uit het 'Consumer Connectivity Insights 2018' onderzoek van Mulesoft onder ruim 8.000 consumenten van applicatienetwerken.
Marketing Executive Center voortaan thuis bij Nima
De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van Nima. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing.
Webhelp lijft Sellbytel in
Customer Experience bedrijf Webhelp Group heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten om Sellbytel over te nemen. Door Sellbytel bij de groep te voegen breidt Webhelp zijn geografische aanwezigheid in Europa uit en voegt het een uitgebreide lijst internationale merken en diensten toe aan zijn portfolio.
Social media tijdschrift voor ondernemers
Met het tijdschrift social mag. wil oprichtster Anouk van Vliet naar eigen zeggen zoveel mogelijk ondernemers, startups en kleine bedrijven op een leuke, efficiënte en toegankelijke manier inspireren en adviseren over social media.
Fitzroy lanceert voor Quaker de Ontbijtchecker
Quaker heeft een vergelijkingssite voor ontbijtproducten gelanceerd: de Ontbijtchecker. Hiermee kunnen gebruikers verschillende ontbijtopties vergelijken op onder andere suiker, vetten en vezels. Daarnaast is er specifieke informatie rondom suiker te vinden.
Hillenaar Outdoor kiest voor Ayuda
De snelst groeiende out-of-home exploitant van Nederland kiest voor het zakelijke softwareplatform Ayuda. Ayuda Media Systems - leverancier van bedrijfssoftware voor out-of-home adverteerders - zal gaan fungeren als ruggengraat voor alle advertentieactiviteiten, waaronder digitale advertentieweergaves, verkoop, backoffice-activiteiten en klantgerichte engagementtools.
NU.nl kiest voor Fitzroy
Na een bureau-oriëntatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan. Het is 5 jaar geleden dat NU.nl voor het laatst een campagne lanceerde.
Waardevolle content begint bij het definiëren van jouw buyer persona
Wie is jouw doelgroep, wat vinden zij waardevolle content en hoe consumeren zij deze content? En zodra dat bekend is, waar begin je en wie verzorgt de creatie? En uiteindelijk, hoe laat je de organisatie warmlopen voor jouw content marketing ideeën?
M&M’s Crunchy Caramel veroorzaakt goudkoorts op nieuwe digitale munt
M&M’s heeft een nieuw digitaal betaalmiddel geïntroduceerd: de Crunchycoin. Dit is voorlopig de enige manier waarop M&M’s nieuwe smaak Crunchy Caramel gekocht kan worden. De limited edition M&M’s® hebben een knapperige, gouden kern van karamel.
Vlieghistorie in vogelvlucht met KLM-toepassing Milestones
In de nieuwste versie van KLM’s mobiele app wordt de nieuwe toepassing ‘Milestones’ gepresenteerd. Hiermee kan elke klant in zijn profiel zien hoe vaak, hoe lang en naar welke bestemmingen is gevlogen met KLM.
Toenemende populariteit van online games en game video-content
Digitaal gamen wint aan populariteit. Dat blijkt uit onderzoek van PayPal en marktonderzoeker SuperData. De meeste Nederlandse gamers spelen dagelijks. Nederlandse vrouwelijke gamers spelen iets vaker, maar de speelsessies zijn korter dan die van mannen.
Old Spice Guy zet Vaderdagcadeaus centraal in video bol.com
In aanloop naar Vaderdag hebben bol.com en Procter & Gamble de handen ineen geslagen voor een video, met Isaiah Mustafa in de hoofdrol. De acteur, die bekend is van de campagne ‘The Man Your Man Could Smell Like’ van verzorgingsmerk Old Spice, zet het vinden van een perfect Vaderdagcadeau centraal.
- AlgemeenNieuws Onderzoek: 'Morele mismatch reden...Nieuws Sanquin en Gladiator II eren...Nieuws Ed Stibbe over PIM nominatie...Nieuws Ministerie van VWS en ActiZ: praat...Nieuws Marktplaats wil verkoop tweedehands...Nieuws Wat marketeers van kunstenaars...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 44,...Nieuws Zzp’er toegesproken door toekomstige...Nieuws Nieuwe belangenvereniging...Nieuws Stevige groei OOH-markt in Q3 2024Nieuws KVK start audiocampagne in...Nieuws De marketingtransfers van week 43,...
- BureausNieuws Adnight pakt na Amsterdam en Brussel...Nieuws ‘Digitaal knooppunt’ maakt...Nieuws De toenemende groei van podcasts en...Nieuws ANWB zet captcha in bij...Weblog [column] Hoe dan?Nieuws Gouden Zaag 2024 van start
- ContentmarketingNieuws Verlanglijstje speelt hoofdrol in...Weblog [column] De dealeradvertentie hoeft...Nieuws Albert Heijn lanceert magazine en...Nieuws Extra aandacht RegioBank voor sparen...Nieuws RIVM vraagt aandacht voor...Weblog [column] Haak in bij moment en op...
- DesignNieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...Nieuws Opvallers lanceert Inpakservice
- Food en RetailNieuws Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland...Nieuws Blokker krijgt uitstel van betaling Nieuws Huidverzorgingsmerk The Ordinary...Nieuws Nieuw onderzoek toont groeiende...Weblog Column Lego: steen voor steen een...Nieuws Hornbach voor zevende maal op zoek...
- MediaNieuws Weetjesblad Zo Zit Dat viert...Nieuws Schoolmagazine Pauze keert begin...Nieuws Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn...Nieuws Audioreclame: ruim 50 miljoen euro...Nieuws Marjolein Denekamp nieuwe CEO...Nieuws Mark de Jonge is de nieuwe uitgever...
- Online MarketingNieuws Google lanceert nieuwe functies in...Nieuws [interview] Picnic zet klantdata om...Nieuws ACM waarschuwt jongeren voor...Nieuws LinkedIn krijgt boete vanwege...Nieuws Patrick Petersen over PIM nominatie...Nieuws Duits Verkeersbureau zet...
- SponsoringNieuws Hisense officiële partner FIFA Club...Nieuws Heineken tot tenminste 2030 Official...Nieuws Derde seizoen podcast Football is...Nieuws Scapino en FC Groningen lanceren...Nieuws KNVB en Azerion Vrouwen Eredivisie...Nieuws Puma: Formule-1 coureur Leclerc...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »