Pathé Thuis passeert 1,5 miljoen accounts

  • Media
  • 5 jul 2018 @ 12:58
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De omzet van Pathé Thuis is in het tweede kwartaal van 2018 gestegen met meer dan 50 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Ook het aantal accounts is toegenomen naar ruim 1,5 miljoen.

Thomas van de Weerd, managing director Pathé Thuis: 'Het succes van Pathé Thuis is te danken aan het aanbod van nieuwe bioscoopfilms waar de klant, zonder de noodzaak van een abonnement, betaalt per film en de toenemende behoefte bij consumenten om ‘over de top’ (via apps) content te consumeren. Wij zijn overal beschikbaar, van je Smart TV thuis tot en met je mobieltje op de camping in Frankrijk.'

Pathé Thuis en Netflix complementair
Maar liefst 85 procent van de Pathé Thuis klanten maakt ook gebruik van een Netflix abonnement. ‘Dit geeft aan dat consumenten naast het succes van Netflix ook behoefte hebben aan het kijken van nieuwe films. De groei van Netflix helpt daar mee ook de positie van Pathé Thuis, aldus Van de Weerd. ‘Wij zijn verheugd om vast te stellen dat de stijgende lijn voortzet en we onze ambities wat betreft ons aandeel in de markt daarin bevestigd zien. De consument laat duidelijk zien dat er vraag is naar een à la carte platform als Pathé Thuis.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken