Pathé Thuis passeert 1,5 miljoen accounts
- Media
- 5 jul 2018 @ 12:58
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 5 jul 2018 @ 12:58
- Redactie Online
De omzet van Pathé Thuis is in het tweede kwartaal van 2018 gestegen met meer dan 50 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Ook het aantal accounts is toegenomen naar ruim 1,5 miljoen.
Thomas van de Weerd, managing director Pathé Thuis: 'Het succes van Pathé Thuis is te danken aan het aanbod van nieuwe bioscoopfilms waar de klant, zonder de noodzaak van een abonnement, betaalt per film en de toenemende behoefte bij consumenten om ‘over de top’ (via apps) content te consumeren. Wij zijn overal beschikbaar, van je Smart TV thuis tot en met je mobieltje op de camping in Frankrijk.'
Pathé Thuis en Netflix complementair
Maar liefst 85 procent van de Pathé Thuis klanten maakt ook gebruik van een Netflix abonnement. ‘Dit geeft aan dat consumenten naast het succes van Netflix ook behoefte hebben aan het kijken van nieuwe films. De groei van Netflix helpt daar mee ook de positie van Pathé Thuis, aldus Van de Weerd. ‘Wij zijn verheugd om vast te stellen dat de stijgende lijn voortzet en we onze ambities wat betreft ons aandeel in de markt daarin bevestigd zien. De consument laat duidelijk zien dat er vraag is naar een à la carte platform als Pathé Thuis.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing