Pathé Thuis passeert 1,5 miljoen accounts

- Media
- 5 jul 2018 @ 12:58
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 5 jul 2018 @ 12:58
- Redactie Online
De omzet van Pathé Thuis is in het tweede kwartaal van 2018 gestegen met meer dan 50 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Ook het aantal accounts is toegenomen naar ruim 1,5 miljoen.
Thomas van de Weerd, managing director Pathé Thuis: 'Het succes van Pathé Thuis is te danken aan het aanbod van nieuwe bioscoopfilms waar de klant, zonder de noodzaak van een abonnement, betaalt per film en de toenemende behoefte bij consumenten om ‘over de top’ (via apps) content te consumeren. Wij zijn overal beschikbaar, van je Smart TV thuis tot en met je mobieltje op de camping in Frankrijk.'
Pathé Thuis en Netflix complementair
Maar liefst 85 procent van de Pathé Thuis klanten maakt ook gebruik van een Netflix abonnement. ‘Dit geeft aan dat consumenten naast het succes van Netflix ook behoefte hebben aan het kijken van nieuwe films. De groei van Netflix helpt daar mee ook de positie van Pathé Thuis, aldus Van de Weerd. ‘Wij zijn verheugd om vast te stellen dat de stijgende lijn voortzet en we onze ambities wat betreft ons aandeel in de markt daarin bevestigd zien. De consument laat duidelijk zien dat er vraag is naar een à la carte platform als Pathé Thuis.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Global lanceert propositie voor B Corp gecertificeerde bedrijven
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- Top 5-TikTok-trends: oude bekende, BeigeFlag en sterk taaltje...
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
- NSMBL lanceert De GroepsApp
Laatste Nieuws
- Schermtijd mei 2023 daalt 10%... 08-06-2023
- Tweede Kamer stemt in met verplichte... 07-06-2023
- Bernard Hammelburg na 1000 columns... 07-06-2023
- DPG Media lanceert always-on... 07-06-2023
- Mediabestedingen in 2022 opnieuw... 06-06-2023
- European Para Championships en DPG... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres