Garden Gourmet breidt plantaardig visassortiment uit

- Food-en-retail
- 28 aug 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlanten
- 28 aug 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Nestlé's Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ in het schap en breidt hiermee zijn portfolio in plantbased uit.
De nieuwe 100% plantaardige optie heeft een visachtige smaak en is uitstekend getest door consumentenpanels. Het heeft dezelfde textuur én aroma als vis en biedt een voedzaam alternatief voor vegetariërs, veganisten of flexitariers die toch graag de smaak van vis niet willen missen.
Volgens onderzoek eet 37% van de consumenten in Europa minstens 1 keer per week witvis en is daarmee na tonijn de meest gegeten vis ter wereld. In 2021 lanceerde Garden Gourmet al een plantaardige tonijn (Vuna) en met de uitbreiding naar plantaardige witvis speelt het plantaardige merk in op de groeiende behoefte van consumenten die op zoek zijn naar smakelijke, gezonde en milieuvriendelijke alternatieven voor dierlijke producten. De witvis alternatieven ‘Marine-Style’ filet en nuggets zijn gemaakt van erwten- en tarweproteïnen, beiden hoogwaardig in eiwitten. Visvervangers bieden niet alleen een duurzamer alternatief voor vis, maar ook gezondheidsvoordelen doordat ze minder verzadigde vetten en cholesterol bevatten.
Veelzijdig product
De Marine-Style-producten hebben een laag gehalte aan verzadigde vetten en krijgt een Nutri-Score A-classificatie. Marco Zanchi, Regional Business Executive Officer Food – Benelux & Nordics bij Nestlé: 'Beide producten zijn zeer veelzijdig en kunnen gemakkelijk worden verwerkt in een verscheidenheid aan recepten, waaronder wraps, salades en sandwiches.'
Garden Gourmet Marine-Style crispy filet en Marine-Style crispy nuggets zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo, vultt het Nederlandse kantoor van Nestlé aan.
(PvWK)
Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, Garden Gourmet, Kitkat, Nestlé babyvoeding zoals Little Steps, Nestlé PyjamaPapje en Gerber Organic for Baby, als ook water, waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl.'
(bron: Nestlé)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- portfolio
- witvis
- plantaardig merk
- introductie
- plantbased
- Crispy Nuggets
- Garden Gourmet
- Nederlandse markt
- plantaardige alternatief
- schap
- Marco Zanchi
- Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style
- Nestlé
- plantbased
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
- [column] Waarom communicatie het verschil maakt in de...
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 16-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation