PostNL opent grootste pakketautomaat

- Media
- 26 aug 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributiePrint
- 26 aug 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Vanwege de veranderende behoeften van consumenten opent PostNL zijn grootste pakketautomaat van Nederland, in Leiden.
'Consumenten willen immers steeds meer pakketjes versturen en ontvangen en een pakketautomaat biedt hen de gelegenheid om de pakketten op een zelf gekozen moment op te halen of te verzenden.'
Een pakketautomaat heeft standaard zestien vakken, legt de distributeur uit. De geopende pakketautomaat heeft 152 vakken en is daarmee de grootste pakketautomaat van PostNL. De pakketautomaat is gevestigd bij de Plus op het Betaplein 22 in Leiden. 'Met deze uitbreiding versterkt PostNL zijn dienstverlening en speelt zij in op de groeiende vraag naar ophaal- en verzendpunten van pakketten.'
De ondernemer van de Plus in Leiden heeft zelf het initiatief genomen om deze grote pakketautomaat bij PostNL aan te vragen. ‘We zien dat de pakketautomaat die er nu staat veel gebruikt wordt. Met de toenemende bouwactiviteiten in de omgeving wilde ik ervoor zorgen dat de PostNL-service beschikbaar is voor al onze bestaande en nieuwe klanten. Deze grote pakketautomaat sluit perfect aan bij de behoefte.’
Altijd dichtbij
Steeds vaker plaatst PostNL pakketautomaten bij supermarkten, zoals bij de Plus in Leiden. Zo kunnen consumenten niet alleen hun boodschappen doen maar tegelijkertijd ook een pakketje ophalen of versturen. Inmiddels heeft 90 procent van de Nederlanders een pakketautomaat binnen een kilometer van hun huis staan.
Toekomstgericht netwerk
PostNL heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in de uitrol van pakketautomaten door het hele land. PostNL heeft momenteel in heel Nederland al 1100 pakketautomaten geplaatst, meldt het merk. 'Dit aantal zal naar verwachting in de loop van 2024 toenemen tot zo’n 1200 pakketautomaten. De nieuwe, grootste automaat markeert een belangrijke stap in de verdere modernisering van het PostNL-netwerk. Door het aanpassen van het brievenbussennetwerk en het uitbreiden van de pakketautomaten, speelt PostNL proactief in op de verschuivende trends in de markt.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

