Ad Alliance en Disney+ werken samen voor advertentieverkoop Nederland

- Media
- 29 aug 2024 @ 10:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 aug 2024 @ 10:05
- Michiel van Zaane
Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober vertegenwoordigt Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het streaming platform Disney+ in Nederland.
Het nieuwe ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement wordt in oktober gelanceerd op Disney+ om klanten meer flexibiliteit te bieden, als aanvulling op de reclamevrije 'Disney+ Standaard'- en 'Disney+ Premium'-abonnementen. Vanaf 17 oktober vertegenwoordigt Ad Alliance de advertentieverkoop van Disney+ exclusief in Nederland, waarbij adverteerders toegang hebben tot diverse mogelijkheden, inclusief pre-rolls en midrolls-slots op het 'Disney+ Standaard met reclame'-abonnement. Ad Alliance vertegenwoordigt al de lineaire en digitale advertentieverkoop van Disney in Nederland.
Robuust ouderlijk toezicht zorgt ervoor dat Disney+ een geschikte kijkervaring blijft voor iedereen in het gezin. Klanten kunnen meerdere profielen per account aanmaken, met de mogelijkheid om profielpincodes en leeftijdscodering per profiel in te stellen via 'Ouderlijk toezicht'.
Samenwerking
Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance: ‘Wij werken al jaren zeer succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn er trots op dat wij nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in Nederland mogen vertegenwoordigen. SAVOD is een essentieel onderdeel van onze aanpak om merken te laten groeien, en vanwege onze ervaring kunnen we campagnes bouwen die de perfecte balans vinden tussen het bieden van een verbeterde kijkervaring voor de consument en het vergroten van commerciële kansen voor merken. We kijken ernaar uit om onze expertise toe te passen om kwaliteitsmogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+.’
Marco de Ruiter, Country Manager The Walt Disney Company Benelux: ‘We zijn verheugd om onze relatie met Ad Alliance voor advertentieverkoop op Disney+ uit te breiden nu ons ‘Standaard met reclame’-abonnementsaanbod in oktober in Nederland wordt gelanceerd, waardoor we onze klanten meer flexibiliteit bieden. Disney+ biedt voor iedereen iets om naar te kijken, met een uitgebreide en ongeëvenaarde bibliotheek van film- en televisie-entertainment, animatieseries en korte films, waaronder onze allereerste Nederlandstalige Original-serie 'Nemesis' die op 16 oktober uitkomt. We kijken ernaar uit om deze serie te delen met Disney+-abonnees, en onze samenwerking met Ad Alliance zorgt ervoor dat we een eersteklas, naadloze ervaring kunnen bieden voor zowel ons publiek als onze advertentiepartners.’
SAVOD-propositie
Met Disney+ voegt Ad Alliance de vierde streamingdienst toe aan het partnernetwerk. Eerder dit jaar zijn de samenwerkingen gestart met HBO Max en SkyShowtime en Videoland wordt al vanaf 2020 vertegenwoordigd door Ad Alliance in de Nederlandse markt. Naast pre-rolls en midrolls biedt Ad Alliance verder advertentiemogelijkheden in het SAVOD-domein aan als de Branded Strip en Pauze Ad.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

