De marketingtransfers van week 33, 2024

De marketingtransfers van week 33, 2024
  • B2b
  • 16 aug 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Het was ons het weekje weer wel. De 18 miljoenste Nederlander is er en er was een recordoogst aan medailles op de Olympische Spelen. Zelfs de marketingtransfers liggen bijna stil van bewondering. Nou ja, niet helemaal, er is nog één klein dorpje dat moedig weerstand biedt... Excuses, ik dwaal af. Ondanks het warme weer toch nog een paar transfers deze week. MarketingTribune behoudt het overzicht.

Laurèl Bodenhorst Meyer is de nieuwe Managing Director van het in Amsterdam gevestigde bureau MaisonPR. Melanie van Wijk en Linda Botter, die MaisonPR oprichtten in 2011, dragen het agentschap aan haar over.
MaisonPR is een full-service PR- en communicatiebureau dat nationale en internationale klanten vertegenwoordigt in de sectoren cosmetica & parfum, mode & cultuur, hospitality en interieur. Erik Hardick, eigenaar en initiatiefnemer van de N11 Group, waar MaisonPR onder valt: ‘Met een sterk portfolio en ervaring in de PR- en creatieve industrie binnen het premium en luxe segment, is Laurèl een enorm talent en de juiste opvolger voor het bedrijf. Ze is uiterst gedreven de successen van het bureau verder uit te bouwen, alsotransfersok het bureau naar nieuwe hoogten te brengen.’
Laurèl Bodenhorst Meyer herself: ‘De komende periode staan in het teken van een versterking van de positionering en zal er ruim aandacht worden besteed aan de eigen kanalen, alsook de clientèle van het agentschap. Er staat voor later dit jaar een positieve ontwikkeling op de planning, echter kiezen we ervoor om deze nog even in spanning te houden.’

Amsterdamse scale-up Nedstar stelt per direct Claudia Antolich aan als Head of Marketing. Nadat zij internationale merken, start-ups en scale-ups hielp groeien, zet Antolich vanaf heden haar communicatie- en marketingervaring in voor de verdere expansie van de ethanolleverancier. In haar nieuwe rol richt zij zich op strategieontwikkeling en hands-on marketingactiviteiten om Nedstar’s positie in de conservatieve markt te verstevigen.
Gedurende haar carrière deed Antolich veel ervaring op in het versterken van organisaties met groeipotentieel. Zo bouwde ze, met behulp van technologie, aan de digitale zichtbaarheid en content van internationale merken als dm-drogerie markt en scale-ups als Wonderkind. Antolich: ‘Ik ben trots op deze mooie kans en nieuwe stap. Hoewel Nedstar pas in 2018 is opgericht, hebben zij een gestructureerde en geavanceerde marketingstrategie die zich onderscheidt van andere grote spelers in de conservatieve branche. Daar zie ik een interessante uitdaging en ik kijk ernaar uit deze verder uit te rollen. Door de flexibele, leergierige en dynamische werkwijze, weet ik zeker dat ik mezelf professioneel kan blijven ontwikkelen. Bovendien sluiten de waarden, om het juiste te doen voor zowel mensen als de planeet, aan bij wat ik belangrijk vind.’

Consultancybureau Proof heeft het managementteam uitgebreid met Jasper de Boom, die is benoemd tot strategy director. De Boom gaat samen met managing director Sascha Becker en business director & chief of staff Charlotte Jacobs-Hoffman, vormgeven aan de verdere ontwikkeling en groei van het kantoor. Het Amsterdamse boutique consultancybureau doet “strategisch werk op het gebied van employee & leadership alignment voor organisaties in binnen- en buitenland op het snijvlak van communicatie, HR en marketing”.
De Boom heeft meer dan 20 jaar ervaring als communicatiestrateeg, gespecialiseerd in strategieontwikkeling en implementatie, transformatiecommunicatie, leiderschapspositionering en branding. Eerder was hij directeur Communicatie bij BPD (Rabobank) en werkte hij bij Essent en de Nierstichting als manager op het gebied van merk, marketing en communicatie. De afgelopen jaren werkte hij als trusted advisor via zijn eigen adviesbureau voor onder andere Royal FloraHolland, Politieacademie, Alliander en Beeld en Geluid.
De Boom over zijn nieuwe functie: ‘Medewerkers zijn het waardevolste bezit van organisaties. In tijden van transities, de war for talent en diverse maatschappelijke uitdagingen is het cruciaal om duidelijkheid te bieden over de doelstellingen en richting van organisaties. Dit bevordert zowel de aantrekkelijkheid voor nieuwe medewerkers als de betrokkenheid van huidige medewerkers en leidinggevenden. Als strategy director ga ik het PROOF-team van consultants aansturen. Samen adviseren we een breed scala aan opdrachtgevers op basis van ons Employee Journey model. Hierbij richten we ons op talent acquisitie, employee & leadership alignment en talentuitstroom. Het is een interessante uitdaging omdat investeren in human capital nu belangrijker is dan ooit om als organisatie duurzaam impact te maken.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken