Sanquin wil gamers werven als bloeddonor

Sanquin wil gamers werven als bloeddonor
  • Online
  • 9 jul 2018 @ 15:40
  • 20297 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • FanGamificationeSportsOnline gamingActivatie

Sanquin wil actieve gamers werven als bloeddonor. Daarom is het een samenwerking aangegaan met 2Basics. In Nederland zijn 1,1 miljoen esports fans. Daarvan is een groot gedeelte tussen de 18 en 35 jaar oud. Een zeer relevante groep voor Sanquin.

Op dit moment zijn er honderdduizenden bloeddonors, maar door onder meer de vergrijzing wordt dit bestand kleiner. Met name de leeftijdsgroep tussen de 18 en 35 is ondervertegenwoordigd. Een uitdaging die Sanquin door de samenwerking met 2Basics op nieuwe wijze aanvliegt. 

Ruben Houkes, eigenaar van 2Basics, licht toe: ‘De favoriete tijdsbesteding van jongeren is zonder twijfel gamen. Steeds meer merken zien dat ze deze doelgroep hier op een relevante manier kunnen bereiken en kunnen activeren. Gamers zijn daarnaast ook maatschappelijk betrokken. Ik ben ervan overtuigd dat wij grote groepen kunnen activeren om zich in te zetten voor Sanquin.'

Gaming en eSports

Jan Bakker, communicatiestrateeg bij Sanquin, kijkt met veel plezier vooruit op de samenwerking: ‘Sanquin bestaat dit jaar 20 jaar en wij zijn op zoek naar nieuwe vormen van samenwerkingen en een innovatieve doelgroep-benaderingen. De kracht en omvang van de community van eSport-fans is indrukwekkend en voor ons nog zeer onbekend terrein. De bundeling van krachten met 2Basics maakt het voor ons mogelijk de maatschappelijke kracht van deze community te ontdekken.’

Sanquin is een not-for-profit organisatie, die verantwoordelijk is voor de instandhouding van de Nederlandse bloedvoorziening. Daarnaast produceert Sanquin geneesmiddelen uit plasma, maakt bloedgroepen- en immuunreagentia, verricht diagnostisch onderzoek voor ziekenhuizen, doet wetenschappelijk onderzoek en verzorgt onderwijs, opleidingen en nascholing.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken