Malibu komt met 'branded AR games'

  • Online
  • 17 jun 2020 @ 10:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentGamificationDigitaal

Drankmerk Malibu (onderdeel van Pernod Ricard) lanceert een 'Snapchat AR game' om zijn nieuwe lime-smaak onder de aandacht te brengen. De activatie is ontwikkeld door social media-bureau GoSpooky.

Malibu speelt hiermee naar eigen zeggen in op de sterk groeiende rol van augmented reality in het leven van digital natives.

De eerste game genaamd Malibu Tropical Parkour maakt gebruik van een toepassing waarmee reclameborden, productverpakkingen en gebouwen op een interactieve manier digitaal tot leven kunnen worden gebracht door middel van augmented reality. Wanneer de gebruiker de zogenoemde snapcode op de outdooruitingen van Malibu scant en de camera op de abri's en posters richt, verschijnt het spel op zijn telefoonscherm.

Ongeziwe Lupuwana, brand manager bij Pernod Ricard, zegt: 'Malibu is altijd op zoek naar innovatieve manieren om relevant te blijven. Augmented reality biedt nieuwe mogelijkheden en is voor ons de perfecte manier om deze campagne tot leven te brengen.'

Naique Tanate, strategy director bij GoSpooky, vult aan: 'Augmented Reality speelt een steeds grotere rol in het leven van jonge mensen. Het begon voornamelijk met face filters, maar we zien nu dat AR zich steeds verder ontwikkelt als extra lens waarmee jongeren naar de wereld kijken: het maakt een canvas van alle oppervlakken om ons heen.'

Naast outdoor worden de AR-lenses ook op Instagram en Snapchat gepromoot via advertenties en influencers.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken