Malibu komt met 'branded AR games'
- Online
- 17 jun 2020 @ 10:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentGamificationDigitaal
- 17 jun 2020 @ 10:46
- Lucas Boon
Drankmerk Malibu (onderdeel van Pernod Ricard) lanceert een 'Snapchat AR game' om zijn nieuwe lime-smaak onder de aandacht te brengen. De activatie is ontwikkeld door social media-bureau GoSpooky.
Malibu speelt hiermee naar eigen zeggen in op de sterk groeiende rol van augmented reality in het leven van digital natives.
De eerste game genaamd Malibu Tropical Parkour maakt gebruik van een toepassing waarmee reclameborden, productverpakkingen en gebouwen op een interactieve manier digitaal tot leven kunnen worden gebracht door middel van augmented reality. Wanneer de gebruiker de zogenoemde snapcode op de outdooruitingen van Malibu scant en de camera op de abri's en posters richt, verschijnt het spel op zijn telefoonscherm.
Ongeziwe Lupuwana, brand manager bij Pernod Ricard, zegt: 'Malibu is altijd op zoek naar innovatieve manieren om relevant te blijven. Augmented reality biedt nieuwe mogelijkheden en is voor ons de perfecte manier om deze campagne tot leven te brengen.'
Naique Tanate, strategy director bij GoSpooky, vult aan: 'Augmented Reality speelt een steeds grotere rol in het leven van jonge mensen. Het begon voornamelijk met face filters, maar we zien nu dat AR zich steeds verder ontwikkelt als extra lens waarmee jongeren naar de wereld kijken: het maakt een canvas van alle oppervlakken om ons heen.'
Naast outdoor worden de AR-lenses ook op Instagram en Snapchat gepromoot via advertenties en influencers.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Consumentenbond: 'Banken leveren... 26-09-2024
- Consumentenbond: Meta laks in aanpak... 24-09-2024
- Vernieuwde Kruidvat app zet in op... 19-09-2024
- ANWB verbreedt online aanbod met... 18-09-2024
- Greetz viert 20 jarig bestaan18-09-2024
- Apple-oortjes in de VS goedgekeurd... 13-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing