Judoën in gamewereld van Minecraft
- Online
- 22 jul 2021 @ 10:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Gamification
- 22 jul 2021 @ 10:15
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag lanceert de Internationale Judo Federatie (IJF) haar eigen online Minecraft experience genaamd 'The Mystery of The Budokan'. Kinderen van over de hele wereld, die beschikken over Minecraft, kunnen gratis samenkomen in een speciaal gemaakte judowereld.
Met de Olympische Zomerspelen voor de deur toont de Internationale Judo Federatie naar eigen zeggen hoe ze op een innovatieve manier nieuwe judo generaties betrekt bij haar sport. Het Haarlemse marketingbureau 2Basics bedacht en ontwikkelde deze virtuele wereld in Minecraft.
IJF: innoveren om nieuwe judogeneraties te bereiken
Met ongeveer 140 miljoen spelers wereldwijd biedt Minecraft volgens de Internationale Judo Federatie veel mogelijkheden om de jongere generaties te bereiken en hen kennis te laten maken met de waarden van judo.
Educatieve reis
‘The Mystery of The Budokan’ is een zogenoemde ‘educatieve experience’, waarbij jongeren verborgen objecten moeten verzamelen en judo quests moeten oplossen. Zo maken kinderen kennis met de wereld van judo en haar waarden. Gebouwd rondom het magische Budokan stadion, de plek waar het tijdens de Olympische Spelen van 1964 voor judo allemaal is begonnen. En waar ‘onze’ Anton Geesink geschiedenis schreef.
De Minecraft judowereld (judocraft.ijf.org), die wordt gelanceerd op 22 juli, is de eerste van de twee beschikbare werelden. De tweede wereld is aanzienlijk groter en zal eind augustus gratis beschikbaar zijn op Minecraft Education en de Minecraft Marketplace, speciaal bedoeld voor scholen.
Vlad Marinescu, Director General Internationale Judo Federatie: ’Judo is een educatieve sport. Met onze programma’s en campagnes willen we bouwen aan een betere wereld. Minecraft is een geweldige wereld om onze waarden te benutten en kinderen te helpen bij hun ontwikkeling. We dagen onszelf altijd uit om beter te zijn dan gisteren.’
Het Haarlemse marketingbureau 2Basics is al jaren betrokken bij de internationale bond.
2Basics ontwikkelt wereldwijd programma’s en campagnes om kinderen te betrekken bij de educatieve kant van de sport. Ruben Houkes, oprichter van 2Basics: ‘Wij zijn al jaren betrokken bij de Internationale Judo Federatie. We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om kinderen aan te trekken en te betrekken bij de waarden van judo. De introductie van judo in Minecraft bewijst dat IJF naar nieuwe wegen durft te zoeken.’
De Internationale Judo Federatie is ervan overtuigd dat judo meer is dan alleen een sport. Judo bestaat volgens hen uit belangrijke waarden, zoals respect, eerlijkheid en vriendschap. Het is de missie van de Internationale Judo Federatie om deze waarden te delen met nieuwe generaties. De interesse van de jongere generaties verschuift naar nieuwe, digitale werelden. Dit vormt een uitdaging voor sportfederaties om deze doelgroepen te bereiken en met hen in contact te komen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing