2Basics begeleidt Incentro naar gamende IT professionals

  • Online
  • 11 jun 2018 @ 10:33
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Gamification

Incentro heeft 2Basics gevraagd om een programma te ontwikkelen gericht op gamende IT-ers. Het IT-bedrijf gaat gaming en esports benutten om Incentro als bijzondere werkgever te positioneren.

Esports en gaming zijn een van de snelst groeiende domeinen, wereldwijd worden 400 miljoen jongeren gerekend tot het esports publiek. In Nederland wijst onderzoek naar ruim een miljoen. Om dit publiek te activeren, ontwikkelde 2Basics het ‘esports segmentatie model’. Waarmee zij voor merken matches kunnen maken tussen merkdoelgroep en gamers in verschillende subculturen en met hun drijvers, motivaties en achtergronden in de esports wereld. Waaronder ook opleidingsniveau- en achtergrond. 

Ruben Houkes, directeur van 2Basics: 'Incentro is een bijzonder IT-bedrijf. Medewerkers, Incentronauten genoemd, zijn de absolute ambassadeurs van het merk. De eigenzinnigheid van gamers in bepaalde segmenten past bij Incentro. Het voelt heel logisch dat Incentro esports en gaming gaat toevoegen aan haar sponsorportfolio'.

Kees van Bemmel, managing director bij Incentro, gelooft sterk in de kracht van de esports mogelijkheden. 'De cijfers in de esports wereld zijn mindblowing. Maar meer interessant vind ik de overlap van de Incentro cultuur met die van gamers. Wij gaan bijzondere dingen doen om deze culturen samen te brengen. Waarmee wij tegelijkertijd gaan laten zien dat Incentro a great place to work is!'



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken