Keuken Kampioen Divisie is mikpunt van spot

Keuken Kampioen Divisie is mikpunt van spot
  • Sponsoring
  • 5 jul 2018 @ 11:52
  • 24895 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsorship

De Eerste Divisie heet de komende drie seizoenen Keuken Kampioen Divisie. Hiermee heeft de Eerste Divisie zijn opvolger voor Jupiler binnen. De nieuwe naam leidt op social media tot een stortvloed aan hoon. Ook voetballers moeten nog ‘wennen’ aan de naam.

Hier een greep uit de reacties: ‘Wordt het talent van het jaar dan de keukenprins? Keuken Kampioen Divisie?’, zo vraagt Michel Dorjee zich af.

‘De Keuken Kampioen Divisie. Oké. Gewoon effe benieuwd: zijn er grenzen aan de belachelijkheid van een competitienaam? Klaas Puul Garnalen Divisie? Excluton Tuin & Betontegels Divisie? Is het in theorie mogelijk dat men 'nee' zegt tegen een sponsor omdat het gewoon stom klinkt?’, zegt Menno Pot.

Joram Janssen: ‘Vanaf dit seizoen wordt er in de Keuken Kampioen Divisie een Bronzen Spatel uitgedeeld aan spelers. De kampioen ontvangt de ovenschaal.’

Directeur Marc Boele (links op de foto) van de Coöperatie Eerste Divisie is uiteraard wel zeer content met zijn nieuwe titelsponsor. ‘Keuken Kampioen is een gerenommeerd bedrijf dat veel overeenkomsten heeft met onze Divisie. Beide nuchtere, Nederlandse merken die voor alle Nederlanders toegankelijk zijn. De nieuwe sponsor is oprecht betrokken bij de sport. Dit geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst. Wij helpen het merk graag om bekender te worden onder voetballiefhebbers in Nederland.’

Ook Wim de Ruiter (rechts op de foto), directeur marketing van De Mandemakers Groep, reageert enthousiast. ‘De Eerste Divisie staat voor kwaliteit, beleving en is toegankelijk voor iedereen. Daarom past het zo goed bij Keuken Kampioen. We zijn er trots op dat we de opvolger kunnen zijn in het rijtje van merken als TOTO, Gouden Gids en Jupiler. En natuurlijk kijken we uit naar het nieuwe seizoen met misschien wel de sterkste competitie ooit in de Keuken Kampioen Divisie’.

Zie hier de reactie van Ajax-keeper Lamprou.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken