M&M’s Crunchy Caramel veroorzaakt goudkoorts op nieuwe digitale munt

  • Online
  • 13 jun 2018 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalActivatieInnovatie

M&M’s heeft een nieuw digitaal betaalmiddel geïntroduceerd: de Crunchycoin. Dit is voorlopig de enige manier waarop M&M’s nieuwe smaak Crunchy Caramel gekocht kan worden. De limited edition M&M’s® hebben een knapperige, gouden kern van karamel.

Fans kunnen via de M&M’s Instagram en actiewebsite zelf Crunchycoins ‘mijnen’ en sparen in een persoonlijke wallet. Wanneer een volledige Crunchycoin gemijnd is, kan deze ingewisseld worden voor de nieuwe M&M’s. Later dit jaar komt de smaak ook in de winkel beschikbaar, waar deze met ‘normale’ betaalmiddelen gekocht kan worden.

Het project is een initiatief van M&M’s® Nederland met creatief bureau Fitzroy en Capitola. 'De Crunchycoin is de meest waardevaste digitale munt op de markt. Eén Crunchycoin is namelijk altijd één zakje waard', zo vertelt Anouk Aansorgh, Portfolio Manager Chocolate Bitesizes van M&M’s®.

Jur Baart van Fitzroy: ‘Iedereen heeft zijn mond vol als het gaat om cryptocurrencies. Dit hebben we bijna letterlijk genomen door een eigen munt te introduceren voor M&M’s waarmee je de special edition kan betalen. Na onze vorige Share-A-Thon campagne weer een onderscheidende activatie volgens mij.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken