Campagne Mijn akker, jouw voedingsbodem

Campagne Mijn akker, jouw voedingsbodem
  • Bureaus
  • 22 jun 2018 @ 13:35
  • 20736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Campagnes

In de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ laten akkerbouwers vol trots zien wat hun werk voor het dagelijks leven van mensen betekent. Hun werk is vervat op 30 grote billboards op high-traffic locaties in de regio Haarlemmermeer en Flevopolder. Het bureau Food Cabinet is verantwoordelijk voor de campagne.

De onthulling van het eerste billboard vindt aaanstaande woensdag plaats op een akkerbouwbedrijf met een gezamenlijke boerenbrunch, waar boer en stedeling de tafel met elkaar delen.
‘Het doel van de campagne is om mensen in de stad te verbinden met wat er gebeurt op de akkers van Nederland’, zegt Dirk de Lugt, voorzitter van de Brancheorganisatie Akkerbouw. Veel mensen weten niet waar hun eten precies vandaan komt of wat er voor nodig is om hun eten te produceren. Met de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ - die loopt van 27 juni tot en met 11 juli - willen we hier verandering in brengen.’
Het zijn dan ook de akkerbouwers zelf die trots op de 30 metershoge billboards langs verschillende snelwegen staan. Zij spelen ook de hoofdrol in de campagnevideo en zijn aanwezig op social media via #jouwvoedingsbodem. De verhalen van de deelnemende akkerbouwers zijn te vinden via de website.

Duurzame ambities akkerbouw
Wat de akkerbouw als sector op het gebied van duurzaamheid wil bereiken in 2030 is gebundeld in een actieplan. ‘Het creëren van meer wederzijds begrip tussen maatschappelijke organisaties, burgers en akkerbouwers, is een van de uitdagingen. Daar willen we met de campagne écht werk van maken’, aldus De Lugt. Andere speerpunten uit het actieplan zijn het terugdringen van het gebruik en de emissie naar het milieu van gewasbeschermingsmiddelen, beter bodembeheer en het ontwikkelen van verdienmodellen voor akkerbouwers die werken aan biodiversiteit.

Foto: Akkerbouwer Martine Kranenburg uit Nieuw Vennep. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken