Campagne Mijn akker, jouw voedingsbodem

- Bureaus
- 22 jun 2018 @ 13:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 22 jun 2018 @ 13:35
- Redactie Online
In de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ laten akkerbouwers vol trots zien wat hun werk voor het dagelijks leven van mensen betekent. Hun werk is vervat op 30 grote billboards op high-traffic locaties in de regio Haarlemmermeer en Flevopolder. Het bureau Food Cabinet is verantwoordelijk voor de campagne.
De onthulling van het eerste billboard vindt aaanstaande woensdag plaats op een akkerbouwbedrijf met een gezamenlijke boerenbrunch, waar boer en stedeling de tafel met elkaar delen.
‘Het doel van de campagne is om mensen in de stad te verbinden met wat er gebeurt op de akkers van Nederland’, zegt Dirk de Lugt, voorzitter van de Brancheorganisatie Akkerbouw. Veel mensen weten niet waar hun eten precies vandaan komt of wat er voor nodig is om hun eten te produceren. Met de campagne ‘Mijn akker, jouw voedingsbodem’ - die loopt van 27 juni tot en met 11 juli - willen we hier verandering in brengen.’
Het zijn dan ook de akkerbouwers zelf die trots op de 30 metershoge billboards langs verschillende snelwegen staan. Zij spelen ook de hoofdrol in de campagnevideo en zijn aanwezig op social media via #jouwvoedingsbodem. De verhalen van de deelnemende akkerbouwers zijn te vinden via de website.
Duurzame ambities akkerbouw
Wat de akkerbouw als sector op het gebied van duurzaamheid wil bereiken in 2030 is gebundeld in een actieplan. ‘Het creëren van meer wederzijds begrip tussen maatschappelijke organisaties, burgers en akkerbouwers, is een van de uitdagingen. Daar willen we met de campagne écht werk van maken’, aldus De Lugt. Andere speerpunten uit het actieplan zijn het terugdringen van het gebruik en de emissie naar het milieu van gewasbeschermingsmiddelen, beter bodembeheer en het ontwikkelen van verdienmodellen voor akkerbouwers die werken aan biodiversiteit.
Foto: Akkerbouwer Martine Kranenburg uit Nieuw Vennep.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
Laatste Nieuws
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day