Fitzroy lanceert voor Quaker de Ontbijtchecker
- Bureaus
- 14 jun 2018 @ 14:32
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 14 jun 2018 @ 14:32
- Redactie Online
Quaker heeft een vergelijkingssite voor ontbijtproducten gelanceerd: de Ontbijtchecker. Hiermee kunnen gebruikers verschillende ontbijtopties vergelijken op onder andere suiker, vetten en vezels. Daarnaast is er specifieke informatie rondom suiker te vinden.
De Ontbijtchecker is een initiatief van Quaker in samenwerking met het Diabetes Fonds. Zo worden veel gestelde vragen beantwoord door diëtisten van het Diabetes Fonds. Het initiatief komt in een tijd waarin consumenten veel vragen hebben over suiker en voeding. Niet zelden leidt dit tot speculatie en misinformatie rondom dit controversiële onderwerp. Noor Hendriks, brand manager Quaker legt uit: 'Toen we twee jaar terug het suikergehalte van onze Cruesli’s met 30 procent omlaag brachten, bleek dat veel consumenten een vertekend beeld hadden van krokante muesli’s en suiker in het algemeen. Samen met Fitzroy besloten we een tool te ontwerpen waarmee mensen zelf achter de feiten kunnen komen.'
Hanneke Dessing, algemeen directeur van het Diabetes Fonds, vertelt over de bijzondere samenwerking: ‘Nederlanders krijgen te veel suiker binnen. Dat moet veranderen om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en ziektes als diabetes type 2 te stoppen. Producenten spelen hierin een belangrijke rol. Niet alleen door minder suiker in hun producten te doen, ook door inzicht te geven in de suikerconsumptie. Dat Quaker dit nu doet met de Ontbijtchecker is een mooie stap. Door de krachten te bundelen kunnen we de gezonde keuze makkelijker maken.’ Om de informatie zo feitelijk mogelijk te houden, is een samenwerking aangegaan met The Question Mark. Deze stichting houdt zich al langere tijd bezig met het indexeren van de voedingswaarden van consumentenproducten.
De Ontbijtchecker is te vinden via de website.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

