Zorgverzekeraar Anderzorg pleit voor een Insta-grammetje minder

Zorgverzekeraar Anderzorg pleit  voor een Insta-grammetje minder
  • Online
  • 9 jul 2018 @ 14:37
  • 17871 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaCampagnes

Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope (digitale dopamine) te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en een inkijk geven in wat telefoonverslaving doet met het brein.

Ook wil het uitnodigen tot zelfreflectie op het eigen telefoongebruik. De @DigiDope campagne start met een uitnodiging om mee te doen met het experiment van Anderzorg. Deelnemers krijgen dan een laatste shot DigiDope door het Instagram-kanaal @DigiDope te volgen. Na deze laatste rush aan online aandacht, worden de deelnemers uitgenodigd zichzelf nieuw gedrag aan te leren door even 21 dagen te stoppen met Instagram. Anne-Maro Huberts (creatief bij XXS Amsterdam): ‘Er is al veel gedaan rondom dit topic, maar wij kozen ervoor het onderwerp aan verslaving te koppelen en learning te halen uit de methadonbus. In een wereld vol verslaafden leek actief DigiDope dealen ons effectiever dan zeggen dat je moet minderen.'



Psychobioloog
Gedurende de 21 dagen verschijnen er op en Instagram Stories en IGTV achtergrond filmpjes van psychobioloog Boy Vissers. Hij legt daarin uit wat er in je hoofd gebeurt wanneer je besluit om minder op je telefoon te zitten. Boy Vissers (psychobioloog): ‘Het was een uitdaging om deze soms complexe materie in behapbare vorm naar het medium zelf te brengen. Ik denk dat dit een vorm is die mensen op een laagdrempelige manier toch inzicht geeft in hun eigen gedrag en waar het vandaan komt.’

Met dit experiment wil Anderzorg, de zorgverzekeraar die ‘zorgt voor #deleven’, zijn publiek een nieuw perspectief geven op overmatig telefoongebruik en de fysiologische gevolgen daarvan. 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken