Instagram wil met IGTV grotere hap van de digitale advertentietaart
- Online
- 22 jun 2018 @ 12:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaInnovatieTelevisieVerdienmodellen
- 22 jun 2018 @ 12:30
- Redactie Online
Instagram wil met zijn tv-dienst IGTV gaan concurreren met YouTube en Snapchat. Daarmee hoopt het zijn advertentie-inkomsten substantieel te verhogen. Instragram probeert nu onder leiding van medeoprichter en ceo Kevin Systrom een groter deel van de advertentietaart te bemachtigen.
Google en Facebook en gaan nu nog soeverein aan kop binnen het digitale domein advertentiedomein. Video's mogen binnen die nieuwe dienst tot 60 minuten duren. Dat is zestig keer zo lang als nu het geval is. Langere video's maakt het voor Instagram makkelijker om meer adverteerders aan zicht te binden, bijvoorbeeld via pre-rolls .
Het concept achter IGTV langs kanalen van mensen die je volgt of die je worden aangeraden. Dat kunnen filmmakers zijn die specifiek voor Instagram content maken (en daar geld aan verdienen) maar ook gewoon vrienden om je heen. Als je de app opent, krijg je een viertal tabbladen te zien: 'Voor jou', 'Volgend', 'Populair' en 'Doorgaan met kijken'. Net als in de normale app kun je daarnaast video's liken, reageren en video's delen met vrienden.
Het nieuwe videoplatform maakt ook duidelijk dat Instagram de strijd aangaat met YouTube en Snapchat om - in ieder geval voor jongeren - het alternatief voor tv-kijken te worden. Daarbij lijkt Instagram vooral de focus op Snapchat te leggen omdat de focus op verticale video's ligt. Tegelijkertijd is het ook de vraag hoe YouTube hiermee om zal gaan, aangezien het ook een frontale aanval op dat platform is.
De nieuwe dienst is zowel beschikbaar via Android and iOS.
Lees hier het volledige relaas van Kevin Systrom.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

