Kleding.nl koopt StyleLounge

Kleding.nl koopt StyleLounge
  • Online
  • 31 jul 2019 @ 10:07
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Overname

Kleding.nl heeft haar Duitse concurrent StyleLounge overgenomen. Met deze acquisitie versterkt zusterbedrijf Fashiola haar leidende positie in Duitsland, Frankrijk en Zweden.

Aandeelhouders van het in Hamburg gevestigde bedrijf besloten in mei 2019 de activiteiten te staken. Sindsdien zocht StyleLounge een overnamekandidaat. Kleding.nl neemt de meest waardevolle activa van Stylelounge over: het merk, de marketingkanalen en diverse relevante technologieën. Een aantal StyleLounge medewerkers maken tevens de overstap.

Kleding.nl neemt de meest waardevolle activa van Stylelounge over: het merk, de marketingkanalen en diverse relevante technologieën

Peter Langenkamp, CEO van Kleding.nl & Fashiola: ‘De acquisitie van StyleLounge is een mooie stap voor ons. Hij past perfect in onze strategie om ons meer te concentreren op onze kernmarkten en nauwer samen te werken met onze partners.’ Nicolas Le Borgne, CEO van StyleLounge, voegt hieraan toe: ‘StyleLounge en Fashiola vullen elkaar aan. De combinatie van onze sterke punten zorgt voor meer transparantie in de fashion e-commerce markt. Deze overname is gunstig voor alle partijen.’

Het Nederlandse bedrijf Kleding BV exploiteert 25 websites. Het is in Nederland bekend onder de merknaam Kleding.nl en in 24 landen wereldwijd met het merk Fashiola. Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt.

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken