Iniesta en Silva worden ambassadeur van Nissan
- Sponsoring
- 12 aug 2014 @ 16:12
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportVoetbalTelevisie
- 12 aug 2014 @ 16:12
- Redactie Sponsoring
Nissan verwelkomt drievoudig UEFA Champions League-winnaar en FC Barcelona-speler Andrés Iniesta en Thiago Silva, speler van Paris Saint-Germain en aanvoerder van het Braziliaanse elftal, als wereldwijde ambassadeurs van Nissan.
Andrés Iniesta en Thiago Silva zijn de nieuwe ‘Engineers of Excitement’ van Nissan. Zij spelen gedurende het voetbalseizoen 2014/2015 een centrale rol bij Nissans wereldwijde tv-campagne die rondom de UEFA Champions League-wedstrijden wordt uitgezonden. Nissan debuteert als nieuwe hoofdsponsor van de UEFA Champions League op 12 augustus 2014 tijdens de UEFA Super Cup-wedstrijd.
Enthousiaste fans
‘Wij zijn buitengewoon trots en verheugd dat we Andrés en Thiago als nieuwe ambassadeurs mogen verwelkomen. We zijn heel enthousiast en kunnen niet wachten om te beginnen met de wereldwijde reclamecampagne waarbij Andrés en Thiago intensief zijn betrokken’, zegt Bastien Schupp, Vice President Marketing bij Nissan Europe. ‘Ze behoren tot de beste voetballers ter wereld en hun passie zal Nissan helpen om fans enthousiast te maken.’
Commercials
De twee spelers duiken op in een serie tv-commercials waarin het belang van innovatie wordt duidelijk gemaakt, zowel op als buiten het veld. Behalve op tv zijn Iniesta en Silva ook persoonlijk aanwezig bij diverse sponsorevenementen en betrokken bij social media-activiteiten.
Passende sponsoring
Nissan is gedurende vier voetbalseizoenen, van 2014/2015 tot en met 2017/2018, de officiële automotive sponsor van de UEFA Super Cup en de UEFA Champions League. Het Japanse merk staat in die periode met producten en diensten in de schijnwerpers bij Europa’s meest prestigieuze voetbalcompetitie. De overeenkomst met de UEFA Champions League past in het streven van Nissan om meer te doen aan sportsponsoring. Het merk is ook sponsor van de Olympische en Paralympische Spelen in 2016 in Rio de Janeiro en van de Britse olympiërs en paralympiërs. Verder steunt Nissan de Braziliaanse, Columbiaanse en Mexicaanse olympische teams, Africa Cup of Nations, het NCAA Football, de Canadian Football League en sportieve ambassadeurs zoals olympisch kampioenen Usain Bolt en Sir Chris Hoy. Het Japanse merk is ook partner van de Heisman Trophy en van de City Football Group.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers