Iniesta en Silva worden ambassadeur van Nissan

Iniesta en Silva worden ambassadeur van Nissan
  • Sponsoring
  • 12 aug 2014 @ 16:12
  • 15596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportVoetbalTelevisie

Nissan verwelkomt drievoudig UEFA Champions League-winnaar en FC Barcelona-speler Andrés Iniesta en Thiago Silva, speler van Paris Saint-Germain en aanvoerder van het Braziliaanse elftal, als wereldwijde ambassadeurs van Nissan.

Andrés Iniesta en Thiago Silva zijn de nieuwe ‘Engineers of Excitement’ van Nissan. Zij spelen gedurende het voetbalseizoen 2014/2015 een centrale rol bij Nissans wereldwijde tv-campagne die rondom de UEFA Champions League-wedstrijden wordt uitgezonden. Nissan debuteert als nieuwe hoofdsponsor van de UEFA Champions League op 12 augustus 2014 tijdens de UEFA Super Cup-wedstrijd.

Enthousiaste fans
‘Wij zijn buitengewoon trots en verheugd dat we Andrés en Thiago als nieuwe ambassadeurs mogen verwelkomen. We zijn heel enthousiast en kunnen niet wachten om te beginnen met de wereldwijde reclamecampagne waarbij Andrés en Thiago intensief zijn betrokken’, zegt Bastien Schupp, Vice President Marketing bij Nissan Europe. ‘Ze behoren tot de beste voetballers ter wereld en hun passie zal Nissan helpen om fans enthousiast te maken.’

Commercials
De twee spelers duiken op in een serie tv-commercials waarin het belang van innovatie wordt duidelijk gemaakt, zowel op als buiten het veld. Behalve op tv zijn Iniesta en Silva ook persoonlijk aanwezig bij diverse sponsorevenementen en betrokken bij social media-activiteiten.

Passende sponsoring
Nissan is gedurende vier voetbalseizoenen, van 2014/2015 tot en met 2017/2018, de officiële automotive sponsor van de UEFA Super Cup en de UEFA Champions League. Het Japanse merk staat in die periode met producten en diensten in de schijnwerpers bij Europa’s meest prestigieuze voetbalcompetitie. De overeenkomst met de UEFA Champions League past in het streven van Nissan om meer te doen aan sportsponsoring. Het merk is ook sponsor van de Olympische en Paralympische Spelen in 2016 in Rio de Janeiro en van de Britse olympiërs en paralympiërs. Verder steunt Nissan de Braziliaanse, Columbiaanse en Mexicaanse olympische teams, Africa Cup of Nations, het NCAA Football, de Canadian Football League en sportieve ambassadeurs zoals olympisch kampioenen Usain Bolt en Sir Chris Hoy. Het Japanse merk is ook partner van de Heisman Trophy en van de City Football Group.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken