Buro22 richt zich op branding van vrouwen in sport
- Sponsoring
- 12 apr 2018 @ 13:53
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportDoelgroepenStorytellingSportmarketing
- 12 apr 2018 @ 13:53
- Redactie Sponsoring
Vrouwen in de sport het podium geven dat ze verdienen, ook buiten het veld. Dat is het doel van 'Sportwomanagement', een nieuw initiatief van Buro22, het bedrijf van Suzanne Amijs en Anouk Dijkhoff.
Tijdens het voor de Oranje Leeuwinnen zo succesvol verlopen EK ontstond bij Amijs en Dijkhoff de behoefte om de prestaties van sportvrouwen nog meer in de spotlights te krijgen.
'Ons land heeft veel vrouwelijke topsporters die geweldig presteren en de aandacht daarvoor neemt toe, maar het valt ons op dat weinig bedrijven hierop inspelen. Met Sportwomanagement willen we hier samen met de sporters, maar ook met bedrijven, bonden en andere sportinstanties verandering in brengen', zegt Suzanne Amijs, oprichtster van Buro22.
Personal branding
Zo gaat Sportwomanagement vrouwelijke topsporters helpen bij hun personal branding. Niet alleen vrouwen die sportief gezien al aan de top staan, maar juist ook voor talenten.
'Wij zijn geen klassieke atletenmanagers', zegt Dijkhoff. 'We gaan ons niet bezig houden met bijvoorbeeld transfers van sporters. Veel liever willen we vrouwen helpen zichzelf beter te vermarkten. Het zijn de vrouwen die de laatste jaren de cups en medailles ophalen voor Nederland, maar tegenwoordig is dat voor merken helaas niet meer genoeg. Het gaat om kernwaarden – wat maakt jou als mens en sporter uniek - online zichtbaarheid en bereik. Er komt een hele mooie generatie aan die hier al veel bewuster mee bezig is.'
Sportwomanagement wil tegelijkertijd ook met sportsponsors in gesprek over waarom zij zich met name op mannen richten. Amijs: 'We zien nu vaak dat sponsors er ook het vrouwenteam bij doen, er wordt dan wat ons betreft te weinig gebruik gemaakt van de specifieke kwaliteiten van deze vrouwen. Maar we zien ook dat vrouwen er dan naast hun sportieve prestatie voor moeten zorgen dat ze een interessant platform kunnen zijn voor marketing.'
SportWomenBorrel
Net zoals Buro22 zal ook het nieuwe label focus leggen op samenwerken. 'We kunnen niet alles zelf en dat willen we ook niet. Doe vooral waar je goed in bent en zoek mensen om je heen om mee samen te werken. Op die manier kom je veel verder, zo is onze overtuiging. Mede om die reden gaan we regelmatig events organiseren speciaal voor alle vrouwen in sport.'
Van sportmarketeer tot eventmanagers of van clubbestuurder tot fotograaf, iedereen is welkom op de zogeheten SportWomenBorrels. 'Om te netwerken, elkaar te inspireren en om samen de vrouwensport verder op de kaart te zetten.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

