Omo sponsort zwetende voetballers Corinthians

Omo sponsort zwetende voetballers Corinthians
  • Sponsoring
  • 18 mei 2018 @ 17:48
  • 27500 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalMerkenBranding

Een opmerkelijke vorm van shirtsponsoring: wasmiddel Omo staat onzichtbaar op het shirt van de Braziliaanse voetbalclub Corinthians. Totdat de spelers gaan zweten, want dan wordt het logo alsnog zichtbaar.

Niet echt logisch om onzichtbaar op een shirt te staan, net zo min als het logisch is dat een wasmiddel zichtbaar wordt zodra een kledingstuk vies wordt. Omologisch, zeg maar. Toch leuk bedacht, want het trekt volop de aandacht. Ook als is dit shirt slechts één wedstrijd gebruikt.

Tegen The Drum zegt Giovanna Gomes, marketing director van Omo: 'The brand is constantly innovating and bringing remarkable moments to its consumers. And just as Omo is one of the most remembered and used brands of the Brazilians, football is one of the favorite sports. Nothing better than showing that every drop of sweat marks, than being associated with a sport that connects and excites people.'

Namens het verantwoordelijke bureau F.biz zegt chief creative officer Guilerme Jahara: 'We created an innovative action for an equally innovating product. We gathered several partner teams to sweat the jersey and initiate a conversation with the audience aligned with what the brand proposes, a dialogue capable of inserting Omo in the sports universe in an engaging and pertinent manner.'



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken