Björn Borg bundelt krachten met Strong Viking

Björn Borg bundelt krachten met Strong Viking
  • Sponsoring
  • 13 dec 2018 @ 00:03
  • 10437 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportPartnershipSportmarketingMerken

Het Zweedse sportmerk Björn Borg bundelt vanaf 1 januari 2019 de krachten met Strong Viking, de grootste Obstacle Run-organisator van Europa. De samenwerking beslaat twee jaar, in Nederland, België én Duitsland.

Björn Borg is hiermee één van de main sponsors van Strong Viking. Naast het creëren van een gezamenlijke sport fashion collectie kleedt Björn Borg  twee obstacles per run aan en rolt het merk verschillende activaties uit tijdens de events. De Björn Borg/Strong Viking collectie, die bestaat uit een performance apparel en sportswear lijn, wordt op 9 maart onthuld op de verschillende kanalen van Strong Viking. En zal ook verkrijgbaar zijn in sportzaken in diverse landen.

Het is niet toevallig dat Björn Borg en Strong Viking elkaar hebben gevonden. Naast hun gedeelde Scandinavische roots komen de kernwaarden en ambities van beide brands overeen: mensen inspireren om het beste uit zichzelf te halen. Met de samenwerking wil Björn Borg bovendien laten zien dat hun sportcollectie onder alle omstandigheden zijn kwaliteit behoudt.

'Als Björn Borg willen we de consument inspireren om meer uit zichzelf te halen door te sporten. Sporten heeft veel positieve effecten op lichaam en geest. Dat bewegen daarnaast ontzettend leuk is, bewijst Strong Viking met hun obstacle races. Strong Viking heeft dezelfde kernwaarden als Björn Borg en daagt hun deelnemers uit om het beste uit zichzelf te halen. Een mooi partnership dat past bij ons brand DNA.' aldus Thomas Boerma – Marketing Manager Björn Borg Benelux.

Jan Reijs (Founder/ CEO Strong Viking) sluit zich bij Boerma aan: 'Bjorn Borg staat voor kwaliteit en innovatie. Twee kernbegrippen die vanaf de start van Strong Viking ook bij ons bovenaan staan. Samen gaan we ervoor om zoveel mogelijk mensen fysiek en mentaal sterker te maken en proberen we hen te stimuleren om een actieve levensstijl aan te nemen. Daar horen naast fysieke uitdagingen en doelen, ook de juiste producten bij. Tot slot hebben beide merken een Scandinavische heritage, hetgeen perfect past bij het thema en afkomst van de Vikingen. Samen kijken we met Bjorn Borg uit naar een lange en succesvolle samenwerking.'

De 'Björn Borg x Strong Viking'-collectie is in Nederland voor het eerst te koop op 30 maart tijdens de Mud Edition in Nijmegen. Inschrijven voor deze en andere edities is mogelijk via Strongviking.com. Björn Borg is partner tijdens alle Strong Viking, Strong Viking Family en OCR Series races.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken