ABN Amro tekent bij als hoofdsponsor WTT
- Sponsoring
- 14 feb 2019 @ 16:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipSportmarketingEvenement
- 14 feb 2019 @ 16:14
- Jeroen Mirck
ABN Amro en Rotterdam Ahoy hebben bij aanvang van het 46e World Tennis Tournament het sponsorcontract voor drie edities verlengd. De bank, vanaf het rille begin betrokken, blijft titelsponsor tot en met 2022.
Sinds de start van het toernooi in 1974 is de bank hoofdsponsor van het grootste tennisevenement in Nederland. De relatie tussen ABN AMRO en Rotterdam Ahoy is daarmee het langstlopende sponsorship binnen de ATP Tour.
Rotterdam Ahoy organiseert het ABN AMRO World Tennis Tournament dit jaar voor de 46ekeer, van 9 februari tot en met 17 februari. Het toernooi is in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de best bezochte indoor herentennistoernooien van de wereld. Het evenement heeft de ATP 500 status waarmee het tot de 25 belangrijkste tennistoernooien ter wereld behoort. Dit jaar nemen 8 spelers uit de top 20 van de wereld deel, onder wie Marin Cilic, Kei Nishikori en Stefanos Tsitsipas.
Gert-Jan Meppelink, Chief Transformation & HR Officer ABN AMRO: 'Vanaf de start van het toernooi in 1974 zijn wij betrokken en we blijven heel graag tot en met 2022 verbonden aan het ABN AMRO World Tennis Tournament. Zowel voor de direct betrokkenen als de collega’s en klanten geldt dat we heel trots zijn op het toernooi. We hebben met Rotterdam Ahoy iets heel moois opgebouwd in de afgelopen 46 jaar en we gaan ook nu weer een prachtige editie tegemoet.'
Jolanda Jansen, Directeur Rotterdam Ahoy: 'Het is ongelooflijk bijzonder om zo goed, op basis van zoveel vertrouwen, met elkaar samen te werken. Deze samenwerking is een uniek partnership, waarbij twee goede teams jaarlijks samen alles doen om dit prachtige evenement te realiseren. Samen proberen we het toernooi steeds naar een hoger niveau te brengen. De combinatie van sport, entertainment, hospitality en partnership, waar onze voorgangers het toernooi op baseerden, blijkt ook vandaag te staan als een huis.'
Richard Krajicek, toernooidirecteur ABN AMRO World Tennis Tournament: 'De verlenging van de verbintenis tussen ABN AMRO en het toernooi is natuurlijk goed nieuws. Zowel voor de sport in het algemeen als tennis in het bijzonder. Sport en bedrijfsleven hebben elkaar heel veel te bieden, ook op de lange termijn. Dat bewijst het toernooi immers al 46 jaar. Dat ik daar een bijdrage aan kan leveren maakt me trots.'
Het ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament, dat gelijktijdig met het toernooi wordt gehouden, wordt eveneens tot en met 2022 voortgezet. Het toernooi onder leiding van Esther Vergeer is in elf jaar eveneens uitgegroeid tot een vaste waarde.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing