PSV versterkt banden met EA Sports

PSV versterkt banden met EA Sports
  • Sponsoring
  • 23 jul 2019 @ 11:08
  • 18986 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online gamingPartnershipeSportsVoetbal

Voetbalclub PSV heeft een driejarig contract gesloten met EA Sports. De nauwere samenwerking moet voor nieuwe projecten zorgen tussen beide partijen waar fans van kunnen profiteren, onder andere voor FIFA 20.

Het partnership moet ervoor zorgen dat 'de game, spelers en afdelingen van de club zoals de PSV Fan Store, elkaar in de komende jaren nog verder gaan versterken'. Ook moet de deal voor content zorgen op de social media-kanalen van PSV en EA Sports, zoals afgelopen jaar ook al meerdere keren is gedaan. Verder willen beide partijen komend seizoen spelers in het zonnetje zetten als ze worden geselecteerd voor het 'FIFA Team of the Week'.

Frans Janssen, commercieel directeur van PSV: 'We zijn erg verheugd dat we de bestaande samenwerking met EA hebben omgezet in een partnership. Dit onderstreept onze ambities om PSV Esports de komende jaren sportief en commercieel verder uit te bouwen. De steun van een internationaal merk als EA is daarin van grote waarde.'

FIFA-deals met voetbalclubs

In het verleden is gebleken dat voetbalclubs vaker samenwerken met EA in de aanloop naar de release van een nieuwe FIFA-update. Zo kwamen er vorig jaar nog een aantal speciale edities uit van de game die volledig in het teken stonden van onder andere Ajax, PSV en Feyenoord.

Toch wordt FIFA 20 dit jaar een stukje anders dan normaal voor Nederlandse fans. De game krijgt nieuwe Nederlandse commentatoren en voor het eerst in tijden ontbreekt een grote club in de game. Juventus heeft namelijk een deal met PES gesloten en zal dit jaar exclusief in de titel van Konami te vinden zijn. Ook de gameplay gaat op de schop.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken