Zevenheuvelenloop duurzamer dan ooit
- Sponsoring
- 15 nov 2019 @ 19:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MVOEvenementSport
- 15 nov 2019 @ 19:05
- Jeroen Mirck
De Zevenheuvelenloop beleeft dit weekend de meest duurzame editie ooit. Met de introductie van de 'Ooho' en de houten medaille zijn twee grote stappen gezet in de verduurzaming van de populaire hardloopwedstrijd in Nijmegen.
De organisatie kijkt uit naar een spannende strijd bij de mannenwedstrijd en hoopt op een snelle tijd bij de vrouwen. Ook bijzonder is het NK Running Blind dat voor het eerst op het programma staat. Aan de Mini Zevenheuvelenloop doen op zaterdagavond meer kinderen dan ooit mee.
In september werd de NN Zevenheuvelenloop door de Europese atletiekfederatie (EAA) verkozen tot European Race of the Year, onder meer vanwege haar inspanningen om het evenement zo duurzaam mogelijk te organiseren. Dit jaar zorgen de Ooho en de houten medaille voor de volgende stap om de Nijmeegse hardloopwedstrijd verder te verduurzamen. De houten medailles zijn in Nederland gemaakt van afvalhout en het lint is van gerecyclede PET-flessen.
Experiment met Ooho's
De Ooho (zie video onderaan) is een balletje gemaakt van zeewier en gevuld met Iso-Lemon van AA Drink. De deelnemer krijgt met het balletje 25 milliliter sportdrank binnen en het zeewiervliesje kan worden doorgeslikt of uitgespuugd. Bij een geslaagde test worden in de toekomst 67.000 bekertjes bespaard bij NN Zevenheuvelenloop. De Ooho’s worden uitgedeeld bij de tweede drankpost van de race.
Een elftal atleten gaat bij de mannen strijden om de overwinning. Onder andere Edwin Kiptoo en NN Running Team-lid Mule Wasihun maken een goede kans op de overwinning. Khalid Choukoud en Mohamed Ali zijn de snelste Nederlanders op de startlijst. Bij de vrouwen gaat Letesenbet Gidey weg op een schema onder het parcoursrecord van Tirunesh Dibaba uit 2009 (46:28). In haar kielzog probeert Evaline Chirchir ook een snelle tijd te lopen. Ambassadrice van de Stichting Zevenheuvelenloop, Susan Krumins, gaat de strijd met deze internationale toploopsters aan.
NK Running Blind
Om 13.25 uur klinkt dit jaar een extra startschot op zondag. Tussen de laatste lopers die starten vanuit de startvakken op de Groesbeekseweg en de eerste lopers vanuit de parallelstart, gaan de deelnemers aan het eerste NK Running Blind van start. De atleten met visuele beperking worden tijdens hun wedstrijd begeleid door een buddy. De snelste duo’s bij de mannen en de vrouwen winnen de allereerste titel Nederlands kampioen Running Blind. Het NK Running Blind wordt georganiseerd in samenwerking met de Atletiekunie, Stichting Running Blind en Nationale Nederlanden.
Bijna 1000 kinderen trappen het Zevenheuvelenweekend af op zaterdagavond. Voor het eerst mogen ook kinderen uit groep 1 en 2 van de basisschool meedoen aan de Mini Zevenheuvelenloop. De start is dit jaar veranderd in een druppelstart, zodat de kinderen druppelsgewijs op het parcours komen en de veiligheid wordt vergroot.
De NN Zevenheuvelenloop is op zondagmiddag live te volgen via Omroep Gelderland. Deelnemers zijn daarnaast per kilometer live te volgen in de NN Zevenheuvelenloop-app.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
- Vebego sponsort curling richting... 29-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes