Procter & Gamble nieuwe supplier Eredivisie
- Sponsoring
- 13 aug 2021 @ 08:39
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 aug 2021 @ 08:39
- Michiel van Zaane
Procter & Gamble is met ingang van komend seizoen (2021/22) voor minimaal 2 jaar supplier geworden van de Eredivisie. De samenwerking stelt P&G in staat om zich te verbinden aan de Eredivisie en haar 18 clubs. Gillette wordt als belangrijkste merk gekoppeld aan de Eredivisie.
Daarnaast wordt het partnership gebruikt voor promoties op verschillende merken in samenwerking met retailpartner Kruidvat. ‘Met dit partnership kunnen we de Kruidvat-consument nog aantrekkelijkere content en activaties bieden’, zegt Eva de Vries, Customer team marketing director bij Procter & Gamble. Procter & Gamble zet Gillette in als hero-merk binnen het partnership met de Eredivisie.
Gillette
Gillette gelooft dat wat een man aan de wereld laat zien – hoe hij eruitziet, hoe hij zich voelt en hoe hij daarnaar handelt – een directe impact heeft op zijn omgeving. Gillette steunt daarom elke man om het beste van zichzelf te laten zien. Voetballers zijn rolmodellen op en naast het veld en beïnvloeden daarmee de lifestyle van de nieuwe generatie voetbalfans. Wie zijn de mannen achter de spelers? Wat motiveert hen? En hoe bereiden ze zich voor om klaar te zijn voor elke uitdaging? Gillette brengt fans en voetballers komend seizoen dichter bij elkaar via de campagne ‘Faces of Football’ met als eerste activatie One to Watch.
Het partnership met Gillette wordt op 13 augustus, voor aanvang van de eerste speelronde, afgetrapt met de campagne ‘One to Watch’. Fans kunnen hun ‘One to Watch’-speler selecteren. Dat is een speler waarvan zij denken dat we die dit jaar in de gaten moeten gaan houden. Ook zullen diverse experts van ESPN hun stem uitbrengen.
Mirror Talk
Na het succes van de videoreeks ‘Gillette Lockerroom’, waarin de grootste Nederlandse voetbaltalenten te zien waren, wordt er samen met ESPN en Eredivisie momenteel gewerkt aan een nieuw branded content-format genaamd ‘Mirror Talk’, waarin voetbalfans maandelijks de ‘One to Watch’-spelers kunnen volgen. De eerste aflevering is eind september te zien op de kanalen van Eredivisie en ESPN.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing