Specsavers houdt oog op eenzaamheid
- Sponsoring
- 27 sep 2022 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 sep 2022 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
In het kader van de Week tegen Eenzaamheid (van 29 september tot en met 6 oktober) zet Specsavers zich voor het tweede jaar op een rij in om eenzaamheid bespreekbaar te maken in haar winkels.
Als startsein van de Week tegen Eenzaamheid organiseert Specsavers op 28 september samen met partner Leger des Heils een concert met artiest Shirma Rouse in de Kazerne in Almere. Het concert is via livestream te zien of later te bekijken in de 130 andere buurthuiskamers van het Leger des Heils, in de rest van het land.
Nog altijd is eenzaamheid aldus de brillenretailer ‘een groot probleem in onze samenleving. In 2020 gaf gemiddeld 46,6 procent van de bevolking van 18 jaar en ouder in Nederland aan eenzaam te zijn’ (bron: vzinfo.nl). Ook dit jaar brengt Specsavers, in samenwerking met het Leger des Heils, eenzaamheid onder de aandacht van haar werknemers. In een video maken zij kennis met een ervaringsdeskundige en komen (aanvullende) tips aan bod, die gebruikt kunnen worden bij het signaleren van eenzaamheid in de winkel.
‘Eenzaamheid komt vaak voor onder een oudere doelgroep, een doelgroep die tevens bij ons in de winkels komt. Mensen met een verslechterd zicht of gehoor zijn soms geneigd te vereenzamen. Door onze medewerkers bewust te maken van het signaleren van eenzaamheid en de rol van de buurthuiskamer in de regio, hopen we op een laagdrempelige manier ons steentje bij te dragen,’ zegt Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
- Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar bij ‘Team Visa’
- Mitsubishi Motors tot en met 2026 partner KNSB
- Qatar Airways verlengt samenwerking met Fifa
- Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
- Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Laatste Nieuws
- Mitsubishi Motors tot en met 2026... 30-11-2023
- KNSB en TIG Sports verlengen... 30-11-2023
- Nivea en COC ondersteunen Paarse... 29-11-2023
- Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van... 29-11-2023
- Adyen helpt Make-A-Wish met... 28-11-2023
- Decathlon sponsort wielerteams28-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala