Specsavers houdt oog op eenzaamheid

Specsavers houdt oog op eenzaamheid
  • Sponsoring
  • 27 sep 2022 @ 09:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

  In het kader van de Week tegen Eenzaamheid (van 29 september tot en met 6 oktober) zet Specsavers zich voor het tweede jaar op een rij in om eenzaamheid bespreekbaar te maken in haar winkels.

Als startsein van de Week tegen Eenzaamheid organiseert Specsavers op 28 september samen met partner Leger des Heils een concert met artiest Shirma Rouse in de Kazerne in Almere. Het concert is  via livestream te zien of later te bekijken in de 130 andere buurthuiskamers van het Leger des Heils, in de rest van het land.

Nog altijd is eenzaamheid aldus de brillenretailer ‘een groot probleem in onze samenleving. In 2020 gaf gemiddeld 46,6 procent van de bevolking van 18 jaar en ouder in Nederland aan eenzaam te zijn’ (bron: vzinfo.nl). Ook dit jaar brengt Specsavers, in samenwerking met het Leger des Heils, eenzaamheid onder de aandacht van haar werknemers. In een video maken zij kennis met een ervaringsdeskundige en komen (aanvullende) tips aan bod, die gebruikt kunnen worden bij het signaleren van eenzaamheid in de winkel.

‘Eenzaamheid komt vaak voor onder een oudere doelgroep, een doelgroep die tevens bij ons in de winkels komt. Mensen met een verslechterd zicht of gehoor zijn soms geneigd te vereenzamen. Door onze medewerkers bewust te maken van het signaleren van eenzaamheid en de rol van de buurthuiskamer in de regio, hopen we op een laagdrempelige manier ons steentje bij te dragen,’ zegt Remko Berkel, directeur Specsavers Nederland.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken