Jonge Honden presenteert nieuw bestuur

Jonge Honden presenteert nieuw bestuur
  • Algemeen
  • 15 okt 2015 @ 10:20
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaNieuwkomersPitches

Het nieuwe JongeHonden jaar is van start gegaan. 'De eerste pitch is een feit met meer dan 160 deelnemers. Bij een nieuw jaar ook een nieuw bestuur van de stichting', meldt de club van aanstormend creatief talent. Mogen we u even voorstellen?

Traditiegetrouw wisselt het enthousiaste creatieve bestuur van JongeHonden ieder jaar. Dit seizoen worden de vier reeds zittende honden versterkt met vier nieuwe ijdele honden. Voor het eerst dat de formatie van het bestuur uit acht personen bestaat.

Stichting JongeHonden is al 25 jaar een dankbaar begrip voor de creatieve tak van de reclame. De stichting slaat de brug tussen jonge creatieven en de bureauwereld. Kortom het platform voor de nieuwe generatie creatie.

De steeds groter groeiende ambities en plannen van JongeHonden, maar ook de populariteit maken dat er soms handjes extra welkom zijn. 'Klussen' in de buitenschoolse uurtjes is iets wat de bestuursleden moeten zien te combineren met hun -al vaak rammend drukke- baan. Gelukkig wordt de belangeloze inzet niet alleen door hun eigen bureaus omarmd. Steeds meer bureaus, productiehuizen of mediapartijen dragen de JongeHonden een warm hart toe. De sponsoren worden dan ook liever als vriend(je) gezien.

'Komend jaar heeft het bestuur wederom een kennel vol plannen. Tradities en gewoontes worden onder de loep genomen om naast de creatieve standaard ook de economische kant zo effectief mogelijk te benutten. Na jaren discussie lieten de JongeHonden vorig jaar de bus bus een keertje staan en vlogen zij naar Cannes. Maar ook intern zijn er een bulk zaken op de schop genomen. Extra handjes zijn daarom lang zo gek nog niet. Verrassende nieuwkomer is Robbin de Waij (advertising student Willem de Kooning Academie). Met de komst van Robbin wil het bestuur de weg naar de bureauwereld nog kleiner maken. De jonge De Waij won zelf al twee pitches met JongeHonden en koos ervoor om zijn werkgever Ogilvy te verruilen voor de schoolbanken om de basis te leren en vrij werk te kunnen maken. Oren, ogen en een grote natte neus in het hart van de doelgroep is nooit verkeerd!'

De acht enthousiastelingen hebben wederom zin in een knallend creatief jaar. Mogen wij uw aandacht voor:

 

Tjeerd Buntsma (VZ)                      creatief bij BrandBase

Marten Meijboom                           copywriter bij The Oddshop

Sahel Setorg                                  strateeg bij DDB Amsterdam & Tribal

Marius van der Weerd                    producer bij Czar

Munise Can                                    strateeg bij BSUR

Robbin de Waij                              student WdKa

Denise Willigers                             producer/account Joe Public

Benjamin de Villiers                       art director Ogilvy


De nieuwe lichting ueber-dogs

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken