Fruitz vergroot zichtbaarheid met OOH-campagne en sponsoring zomerfestivals

Fruitz vergroot zichtbaarheid met OOH-campagne en sponsoring zomerfestivals
  • Algemeen
  • 23 mei 2023 @ 15:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Datingapp Fruitz vergroot hun zichtbaarheid onder de jongvolwassen doelgroep met een grote out-of-home campagne in Amsterdam en Rotterdam. In de campagne staat één van de kernfunctionaliteiten van de app centraal: open en eerlijk vertellen naar welk soort relatie je zoekt.

Naast de OOH-campagne gaat het merk een samenwerking aan met het Amsterdam Open Air-festival. Eer-der sponsorde de app het studentenfestival Coupe des Templiers. Met de out-of-home campagne wil Fruitz Amsterdamse en Rotterdamse jongvolwassenen kennis laten maken met de app en hun manier van dating. De datingapp, die zich focust op Gen-Z, viert diversiteit en inclusie en vecht tegen stigma’s rondom casual dating — met name voor vrouwen. Dit thema staat dan ook centraal in deze nieuwe campagne, waarmee Fruitz voornamelijk vrouwen wil aanmoedigen om eerlijk uit te komen voor het soort relatie dat zij zoeken. De uitingen zijn vanaf 23 mei 2023 te zien op diverse locaties door de hoofd- en havenstad, met in het bijzonder Nederland’s grootste digitale billboard nabij Rotterdam Centraal. De campagne wordt afgesloten met een uiting op het digitale billboard nabij het Amsterdamse Rembrandtplein, welke vanaf 12 juni te zien is.

Naast de out-of-home campagne is Fruitz zichtbaar aanwezig tijdens het Amsterdam Open Air Festival in het Gaasperpark. In het eerste weekend van juni staat het merk er met een grote foto-activatie: een Fruitz-supermarkt waar bezoekers foto’s kunnen schieten voor hun nieuwe Fruitz profielfoto. De ‘supermarkt’ heeft een kleurrijk decor, en heeft diverse hoekjes waar de festivalgangers selfies kun-nen maken. De samenwerking met het festival komt voort uit gedeelde kernwaarden: open-mindedness, veilige seks en plezier voor iedereen. 

Het is de tweede samenwerking met een zomerfestival in korte tijd. Eerder in mei sponsorde Fruitz het studentenfestival Coupe des Templiers. Rondom het hoofdpodium waren diverse branded uitingen te zien en verzamelpunten gecreëerd waar bezoekers elkaar konden treffen. Daarnaast werden aan het einde van de avond Fruitz-branded strandballen in het publiek gegooid rondom de mainstage.

Tanita Mierau, Country Manager Nederland/België/Zwitserland: ‘Om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten in Nederland, hebben we voor de out-of-home campagne gekozen voor opvallende billboards op drukke uitgaans- en openbaar vervoersplekken in Amsterdam en Rotterdam. Daarnaast zijn festivals natuur-lijk dé plek om met onze doelgroep in contact te komen. We zijn dan ook enorm enthousiast over de sa-menwerkingen met Amsterdam Open Air en Coupe des Templiers. Door middel van deze activaties tijdens deze evenementen, krijgen mensen de kans om Fruitz en onze waarden wat beter te leren kennen. Wat ons betreft wordt dit echt ‘the summer of love’.'

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken