Wat marketeers van kunstenaars kunnen leren

- Algemeen
- 28 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieConceptenKlantenMarketing
- 28 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Overhaaste ideeën kunnen leiden tot oppervlakkige ‘communicatie-fastfood’, waardoor je het hoofd en het hart van consumenten niet bereikt. Om dit te doorbreken is volgens Lisa van Noorden geestverruimende communicatie nodig. 'Dé aanpak daarvoor vind je in mijn nieuwe boek De Mondriaan van Marketing, gebaseerd op het proces waar een kunstenaar doorheen gaat.'
Van Noorden wil met haar beschreven 'Focus-Flow-Form strategie' een brug slaat tussen commercieel en creatief denken.
In de snelle wereld van organisaties en bureaus krijgt doel-denken vaak voorrang en is het helemaal niet wenselijk dat er buiten de comfortzone gedacht wordt. Terwijl het creatieve proces juist een innovatieve mindset vraagt, buiten de gebaande paden. En dat niet alleen: om een gouden idee te fabriceren heb je meer nodig dan creativiteit. De beste concepten zijn vaak combinaties van ideeën. Of tegenstellingen. Absurditeiten. Of simpelweg ondenkbaar.
Dat vraagt om structuur en visie. Kijk naar Mondriaan. Zijn abstracte composities vertalen emotie naar simpele lijnen en kleurvlakken. Zijn werk illustreert perfect hoe conceptueel denken vorm kan beïnvloeden. Daarmee is een goed kunstwerk in staat om mensen innerlijk te bewegen. En laat dat nou precies een kwaliteit zijn waar campagnemakers naar op zoek zijn.
De Mondriaan van Marketing wil een oplossing bieden voor de uitdaging om strategie, creativiteit en uitvoering op elkaar af te stemmen. Met de ' Focus-Flow-Form strategie' kunnen conceptdenkers volgens de auteur veel leren van kunstenaars. 'Het is een ultieme gids die ideeën omvormt tot communicatiemeesterwerken, en een begrijpelijke structuur biedt voor professionals die op hoog creatief niveau met hun doelgroep(en) willen communiceren.'
(PvWK | beeld en foto: uitg. Van Duuren)
Over de auteur
Lisa van Noorden (Rotterdam) traint professionals in creatief communiceren en is zelf kunstenaar. Zij werkt als creatief strateeg en coach met de meest bekende organisaties en merken. Meer dan vijftien jaar kennis en ervaring zijn volgens Van Noorden samengebracht in het door haar geschreven en vormgegeven boek.
Specificaties
auteur: Lisa van Noorden
bindwijze: hardcover
aantal pagina’s: 256
ISBN: 9789089657503
prijs: € 34,99
verschijningsdatum: 26 september
bestellink o.a. bij Bruna.nl
uitgeverij: Van Duuren Management
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- consumenten
- kunstenaar
- De Mondriaan van Marketing
- Van Duuren
- Lisa van Noorden
- inspiratie
- boek
- marketing
- Focus-Flow-Form strategie
- bereik
- hart
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes