RUG en DVJ Insights intensiveren samenwerking
- B2b
- 1 mrt 2019 @ 09:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Educatie
- 1 mrt 2019 @ 09:05
- Sjaak Hoogkamer
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) - met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en full-service research bureau DVJ Insights gaan intensiever samenwerken.
Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context op de universiteit in Groningen. Deze positie wordt door DVJ Insights gefinancierd, met als doel om de wetenschap en de praktijk nog beter aan elkaar te linken en deze wetenschappelijke inzichten te integreren in de werkwijze van DVJ Insights. Het onderwerp media en effectiviteit is breed, maar is met name gekozen om klanten nog beter te kunnen helpen met het begrijpen en optimaliseren van de effectiviteit van alle middelen.
Prominente rol
Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights: ‘Het financieren van deze PhD positie is onderdeel van een bredere samenwerking. Als bureau hebben we veel data en onderzoek dat niet of nauwelijks gebruikt wordt door de wetenschap. Door meer te halen uit deze data kan de wetenschap ook meer leren en dat is iets waar wij als onderzoeksbureau erg trots op zijn. Het is een bevestiging wat wij al jaren zien, dat wetenschap een prominente rol moet hebben in ons onderzoek. Met deze positie willen wij wetenschap verder verankeren in het hier en nu, en toepasbaar maken in de dagelijkse praktijk. Momenteel wordt er dan ook hard gewerkt aan de volgende stap: een wetenschappelijke raad om wetenschap en praktijk beter te kunnen verbinden.’
Tammo Bijmolt, professor Rijksuniversiteit Groningen: ‘Met deze samenwerking kunnen we beter gebruikmaken van wat er in de bedrijfspraktijk gebeurt. We kijken ernaar uit om aan de slag te kunnen met onderwerpen die ook relevant zijn buiten de universitaire wereld, en zodoende de praktijk te voorzien van waardevolle inzichten en inspiratie.’
Over de PhD positie
DVJ Insights en de Rijksuniversiteit Groningen zijn op zoek naar kandidaten die beschikken over een Master of Science degree. Studenten met een kwantitatieve achtergrond, met bijvoorbeeld een MSc in econometrie, statistiek, data science, of marketing intelligence worden vooral opgeroepen om te solliciteren. Het betreft een tijdelijke functie, met een aanstelling van 4 jaar; leidend tot een promotie. De positie start op 1 september 2019. Meer informatie staat hier
Op de foto (van links naar rechts):
- Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Insights
- Mark Vroegrijk, Senior Methodologist DVJ Insights
- Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights
- Tammo Bijmolt, Professor Rijksuniversiteit Groningen
- Maarten Gijsenberg, Associate Professor, Department of Marketing, Rijksuniversiteit Groningen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- McDonald’s Duitsland krijgt nieuwe... 14-07-2025
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers