Nuon nu echt verder als Vattenfall
- B2b
- 8 okt 2019 @ 12:25
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkStrategie
- 8 okt 2019 @ 12:25
- Lucas Boon
Vandaag verdwijnt het merk Nuon, na exact 25 jaar, definitief uit Nederland. De energieleverancier maakte vorig jaar bekend dat het zijn naam geleidelijk zou wijzigen naar dat van moederbedrijf Vattenfall.
Vattenfall -dat 'waterval' betekent- is een Zweeds energiebedrijf dat al ruim honderd jaar bestaat en inmiddels door heel Noordwest Europa actief is. Het bedrijf heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Omdat dit 'een grensoverschrijdende aanpak' vraagt, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam.
Cindy Kroon, directeur klanten Vattenfall Nederland, laat weten: 'Door de jaren heen hebben we het belang van duurzaamheid in de hoofden van onze klanten zien groeien. Steeds meer klanten kiezen voor groene stroom, maar de meesten zijn niet dagelijks met hun energie bezig en willen bovendien niet extra betalen voor duurzaamheid. De verantwoordelijkheid om hier stappen in te zetten, leggen we in eerste instantie dan ook bij onszelf. We investeren en innoveren, maar zorgen tegelijkertijd dat de klant op zijn vertrouwde service kan blijven rekenen.'
Het bedrijf belooft 'grote stappen' in Nederland te gaan zetten. Zo bouwt Vattenfall het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld voor de kust van Zuid-Holland en neemt het zijn enige kolencentrale in Nederland, Hemweg-8, eind dit jaar uit het bedrijf. Ook helpt Vattenfall de stad Amsterdam in zijn ambitie richting fossielvrij vervoer, met slimme laadpalen en groene stroom voor het openbaar vervoer.
Lees ook: Vattenfall is niet catchy, maar dat was Nuon ook niet
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 51, 202519-12-2025
- Conclusion Experience bereikt... 18-12-2025
- Marketingtransfers week 50, 202512-12-2025
- Marketingtransfers week 49, 202505-12-2025
- Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het... 01-12-2025
- Marketingtransfers week 48, 202528-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

