Nuon nu echt verder als Vattenfall
- B2b
- 8 okt 2019 @ 12:25
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkStrategie
- 8 okt 2019 @ 12:25
- Lucas Boon
Vandaag verdwijnt het merk Nuon, na exact 25 jaar, definitief uit Nederland. De energieleverancier maakte vorig jaar bekend dat het zijn naam geleidelijk zou wijzigen naar dat van moederbedrijf Vattenfall.
Vattenfall -dat 'waterval' betekent- is een Zweeds energiebedrijf dat al ruim honderd jaar bestaat en inmiddels door heel Noordwest Europa actief is. Het bedrijf heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Omdat dit 'een grensoverschrijdende aanpak' vraagt, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam.
Cindy Kroon, directeur klanten Vattenfall Nederland, laat weten: 'Door de jaren heen hebben we het belang van duurzaamheid in de hoofden van onze klanten zien groeien. Steeds meer klanten kiezen voor groene stroom, maar de meesten zijn niet dagelijks met hun energie bezig en willen bovendien niet extra betalen voor duurzaamheid. De verantwoordelijkheid om hier stappen in te zetten, leggen we in eerste instantie dan ook bij onszelf. We investeren en innoveren, maar zorgen tegelijkertijd dat de klant op zijn vertrouwde service kan blijven rekenen.'
Het bedrijf belooft 'grote stappen' in Nederland te gaan zetten. Zo bouwt Vattenfall het grootste subsidievrije windpark op zee ter wereld voor de kust van Zuid-Holland en neemt het zijn enige kolencentrale in Nederland, Hemweg-8, eind dit jaar uit het bedrijf. Ook helpt Vattenfall de stad Amsterdam in zijn ambitie richting fossielvrij vervoer, met slimme laadpalen en groene stroom voor het openbaar vervoer.
Lees ook: Vattenfall is niet catchy, maar dat was Nuon ook niet
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing