CPNB start samenwerking met lezersplatform Hebban.nl
- B2b
- 5 dec 2019 @ 11:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Partnership
- 5 dec 2019 @ 11:27
- Sjaak Hoogkamer
Stichting CPNB en onlinelezersplatform Hebban.nl slaan de handen ineen. Doel is de Nederlander te inspireren meer te lezen. Dit wordt bereikt door samen te werken en elkaars activiteiten te versterken en te vergroten.
Voor de stichting CPNB past deze samenwerking naar eigen zeggen perfect in de nieuwe strategie ‘De lezer centraal’, die zich richt op het aanwakkeren van de leescultuur in Nederland door lezers te inspireren en te helpen bij hun boekenkeuze. De samenwerking is op basis van gelijke inzet van middelen en kent een proefperiode van één jaar, maar beide partijen hebben de intentie uitgesproken langdurig partners te willen zijn.
(zie foto boven: Sander Verheijen van Hebban.nl en Eveline Aendekerk van CPNB gaan na het tekenen van de samenwerkingsovereenkomst aan de taart)
Met ruim een half miljoen bezoekers per maand en meer dan 180.000 geregistreerde lezers is Hebban.nl de grootste en actiefste lezerscommunity van NederlandLezen bevorderen
De stichting CPNB heeft als doel mensen meer boeken te laten lezen. Door lezers te inspireren, worden zij gestimuleerd naar boekwinkel en bibliotheek te gaan. Een effectieve en efficiënte manier om dat te doen is het creëren van een groot online lezersplatform. Het is volgens de stichting zonde om tijd en geld te steken in een nieuw initiatief als dat al bestaat. Met ruim een half miljoen bezoekers per maand en meer dan 180.000 geregistreerde lezers is Hebban.nl de grootste en actiefste lezerscommunity van Nederland. Op Hebban.nl vinden lezers boekennieuws, -tips, -recensies en -inspiratie, maar ook de mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan dankzij de vele leesclubs. Er worden al veel lezers bereikt door Hebban.nl, maar door deze samenwerking met de CPNB is de verwachting het bereik flink te vergroten.
Acties en content
Binnen de bestaande lees bevorderende campagnes zoals de Boekenweek, Kinderboekenweek, De Nationale Voorleesdagen en Nederland Leest gaat de CPNB samen met Hebban.nl extra acties en content maken. Ook komen er speciale leesclubs bij de thema’s van de campagnes. Daarmee is bij Nederland Leest dit jaar al met succes geëxperimenteerd. De CPNB zal Hebban.nl versterken en helpen het bereik te vergroten door voortdurend naar het lezersplatform te verwijzen en het platform te verrijken met content. In verband met deze samenwerking zal op zeer korte termijn de huidige aankoopknop van Hebban.nl worden verwijderd, Hebban.nl wordt helemaal een inspiratieplatform.
Potentie
Eveline Aendekerk, directeur stichting CPNB: ‘Het is bijzonder en knap hoe Hebban.nl in vijf jaar tijd is uitgegroeid tot een belangrijk platform voor lezers van boeken. Het inspireert lezers en helpt te kiezen tussen al die mooie boeken die worden uitgegeven. Een plek die we als boekenvak moeten koesteren en die de potentie heeft nog veel groter te groeien. En dat is in ons aller belang, want een grote online lezerscommunity biedt talloze mogelijkheden voor impactvolle activaties die uiteindelijk moeten leiden tot een grotere boekenafzet in Nederland.’
Sander Verheijen, general manager en hoofdredacteur Hebban.nl: ‘Er is maar één landelijk campagnebureau voor het Nederlandstalige boek en er is maar één grote lezerscommunity voor liefhebbers van het Nederlandstalige boek. Dit huwelijk moest er natuurlijk komen. De nieuwe CPNB-strategie ‘De lezer centraal’ is Hebban.nl op het lijf geschreven.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- De marketingtransfers van week 14, 2025
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 15,... 18-04-2025
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL... 14-04-2025
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden... 14-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management