WPP's Data Alliance en Spotify gaan samenwerken
- B2b
- 17 nov 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - PartnershipZakelijk
- 17 nov 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
WPP’s Data Alliance en Spotify gaan samenwerken op het gebied van data, inzichten, creativiteit, technologie, innovatie, programmering en nieuwe groeimarkten. Vanaf nu heeft WPP toegang tot het unieke luistergedrag van de 100 miljoen Spotify gebruikers uit alle 60 landen. De meerjarige samenwerking geeft WWP en haar klanten waardevolle inzichten in de invloed die muziek heeft op het humeur en de activiteiten van de luisteraar. MarketingTribune spreekt de betrokkenen. 'Wij helpen marketeers meer succesvolle campagnes te ontwikkelen.’
Bewezen is dat het tempo en de energie in muziek van invloed zijn op het humeur. Door inzicht te krijgen in deze invloed kunnen marketeers hun doelgroepen op een nieuw, emotioneel niveau begrijpen.
Big data
Nick Nyhon, ceo van WPP Data Alliance: ‘WPP en Spotify vermenselijken ‘quant’ data door die te harmoniseren met muziekvoorkeuren als nieuw venster op de stemming en emoties van wereldwijde doelgroepen op alledaagse momenten. Het gaat ons niet om het beschikken over data, maar over het vinden van nieuwe manieren om verbindingen te leggen op emotioneel vlak.’
Alec Underwood, Spotifys VP global head of agency and partnerships vult aan: ‘Dit legt een fundament onder een langdurig strategisch samenwerkingsverband tussen Spotify en WPP, met wederzijdse groei als doel en het voor adverteerders verder ontsluiten van de kracht van technologie, creativiteit en muziekgegevens.’
Campagnes
‘De inzichten die we denken te ontwikkelen uit de gedragsdata van Spotify geven onze adverteerders een belangrijke voorsprong in hun markten, zodat hun campagnes aansluiten op de stemming van de consument en het gebruikte kanaal,’ aldus Harvey Goldhersz, ceo van GroupM Data & Analytics. En hij voegt eraan toe: ‘Als we deze gegevens koppelen aan alle andere consumentengegevens die we uit honderden bronnen verzamelen krijgen we een nóg completer beeld van de consument, zodat we marketeers kunnen helpen succesvolle campagnes te ontwikkelen.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management