WPP's Data Alliance en Spotify gaan samenwerken

- B2b
- 17 nov 2016 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - PartnershipZakelijk
- 17 nov 2016 @ 09:00
- Redactie B2B
WPP’s Data Alliance en Spotify gaan samenwerken op het gebied van data, inzichten, creativiteit, technologie, innovatie, programmering en nieuwe groeimarkten. Vanaf nu heeft WPP toegang tot het unieke luistergedrag van de 100 miljoen Spotify gebruikers uit alle 60 landen. De meerjarige samenwerking geeft WWP en haar klanten waardevolle inzichten in de invloed die muziek heeft op het humeur en de activiteiten van de luisteraar. MarketingTribune spreekt de betrokkenen. 'Wij helpen marketeers meer succesvolle campagnes te ontwikkelen.’
Bewezen is dat het tempo en de energie in muziek van invloed zijn op het humeur. Door inzicht te krijgen in deze invloed kunnen marketeers hun doelgroepen op een nieuw, emotioneel niveau begrijpen.
Big data
Nick Nyhon, ceo van WPP Data Alliance: ‘WPP en Spotify vermenselijken ‘quant’ data door die te harmoniseren met muziekvoorkeuren als nieuw venster op de stemming en emoties van wereldwijde doelgroepen op alledaagse momenten. Het gaat ons niet om het beschikken over data, maar over het vinden van nieuwe manieren om verbindingen te leggen op emotioneel vlak.’
Alec Underwood, Spotifys VP global head of agency and partnerships vult aan: ‘Dit legt een fundament onder een langdurig strategisch samenwerkingsverband tussen Spotify en WPP, met wederzijdse groei als doel en het voor adverteerders verder ontsluiten van de kracht van technologie, creativiteit en muziekgegevens.’
Campagnes
‘De inzichten die we denken te ontwikkelen uit de gedragsdata van Spotify geven onze adverteerders een belangrijke voorsprong in hun markten, zodat hun campagnes aansluiten op de stemming van de consument en het gebruikte kanaal,’ aldus Harvey Goldhersz, ceo van GroupM Data & Analytics. En hij voegt eraan toe: ‘Als we deze gegevens koppelen aan alle andere consumentengegevens die we uit honderden bronnen verzamelen krijgen we een nóg completer beeld van de consument, zodat we marketeers kunnen helpen succesvolle campagnes te ontwikkelen.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Minder zorgverzekerden kiezen... 06-12-2023
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen... 30-11-2023
- Charida Dorder wint PIM Marketing... 29-11-2023
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne... 23-11-2023
- Joeri Everaers van The Selection... 23-11-2023
- Van Mossel Automotive koopt... 23-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala